Jak jeść figi? Podpowiadamy wam jak najlepiej spożytkować ten owoc

Figi to popularne owoce, które najbardziej kojarzą nam się ze swoją suszoną odmianą. Często dodawane do ciast przez nasze mamy i babcie, teraz częściej jedzone jako świeże. Pokażemy wam, co można przygotować z figi i jak ją należy jeść.

Owoce figi

Dzisiaj figi uprawiane są w ciepłych regionach świata. W Europie liderami produkcji są Turcja, Włochy, Hiszpania, Grecja, Portugalia i Francja. Jest to jeden z najdłużej znanych owoców - wiemy, że mogły być znane już w czasach Mezopotamii i Starożytnego Egiptu.

Nic dziwnego, że sięgały po nie najstarsze cywilizacje. Ich właściwości są nie do przecenienia. Figi są źródłem węglowodanów, cukrów oraz błonnika. Zawierają liczne minerały takie jak wapń, magnez, potas czy fosfor. Dostarczają nam również wielu witamin z grupy C, A, B, E i K, w tym drogocenną witaminę B 6.

Największe zasługi należą się jednak figom suszonym. To ich jedzenie wpływa najlepiej na nasz organizm. Ze względu na dużą zawartość witaminy D, mają one olbrzymi wpływ na nasze zęby i kości. Tym sposobem mogą zahamować rozwój osteoporozy. Dzięki dużej zawartości błonnika, suszone figi świetnie wpływają na nasz układ pokarmowy i trawienny. Pobudzają pracę jelit i skutecznie leczą zaparcia. Bogata zawartość potasu wpływa na regulację naszego ciśnienia. Systematyczne ich jedzenie pozwala obniżyć jego poziom.

Jak jeść figi?

Figi są bardzo uniwersalnymi owocami. Najczęściej są używane w formie suszonej. Są łatwiej dostępne i możemy je nabyć przez cały rok. Możemy ich używać do wszelkiego rodzaju ciast jako dodatek lub ozdobę. Tak samo jak inne suszone owoce możemy wykorzystać je np. w porannej owsiance. Doskonale smakują również same jako przekąska.

Świeże figi dają nam nieco więcej możliwości. Z łatwością możemy ich użyć do przeróżnych sałatek. Doskonale pasują do wielu rodzajów serów czy twarogów. Wystarczy jedynie pokroić je na mniejsze kawałki lub wydrążyć sam miąższ. Świetnie się będą komponować z kaszą jęczmienną. Świeże owoce również możemy dodać do dań śniadaniowych, np. do owsianki czy do pysznego tosta z serem topionym.

Są one nieodłącznym składnikiem wszelkich ciast i deserów. Wspaniale spiszą się jako dekoracja. Są też popularnym dodatkiem do tart, ciast i galaretek. Ich miąższ nadaje się do wszelkiego rodzaju shakeów czy koktajli.

Zachęcamy was do stosowania fig w waszych przepisach i tworzenia nowych połączeń z tym wartościowym owocem. Mamy nadzieję, że nasze rady pomogą wam w przygotowaniu nowych potraw. Powodzenia!

Zobacz również:

Koktajle owocowe - prawdziwe bomby witaminowe z poradnika "FitRewolucja w 4 krokach"

Kruche ciasteczka z dodatkami w czekoladzie

Chlebek z tęczowymi piegami, czyli ciasto z suszonymi owocami

Więcej o: