Faszerowane warzywa - nawPYCHAj im!

Zdarzyło ci się ostatnio komuś nawpychać? Pewnie potem był trochę kwas. Następnym razem spożytkuj swoją energię, by nawpychać warzywom. A czego im nawpychać? Różnych pyszności. Upoluj pomidora, paprykę, kalarepę i cukinię, nawpychaj im i zamknij w piekarniku. A potem zaproś bliską osobę i, w imię hasła "make food not war", nawpychajcie się pieczonych warzyw. Pycha!

Składniki:
pomidor
czerwona cebula
zielone pesto
ser feta
jajko
liście świeżej bazylii
sól, pieprz

upieczona papryka
kukurydza z puszki
mozzarella
czerwona cebula
liście świeżej bazylii
sok z limonki
sól, pieprz
kalarepa
świeży szpinak
marchewka
śmietanka
suszone pomidory
ser gorgonzola
płatki migdałów
sól, pieprz

żółta cukinia
świeży szpinak
pomidory
łosoś wędzony w plastrach
starty parmezan
sól, pieprz

Sposób przygotowania:
Faszerowany pomidor:
Pomidora wydrąż - usuń szypułkę i gniazda nasienne, odlej sok. Do środka włóż kilka krążków czerwonej cebuli, dwie łyżki zielonego pesto i ser feta. Wbij jajko, na wierzch połóż kilka listków bazylii. Przypraw solą i pieprzem. Piecz przez ok. 20 minut w 180°C.

Faszerowana papryka:
Z upieczonej papryki usuń gniazda nasienne, włóż do niej ziarna kukurydzy, trochę pokrojonej w kostkę mozzarelli i czerwonej cebuli, kilka listków bazylii, przypraw solą, pieprzem i sokiem z limonki. Piecz przez ok. 20 minut w 180°C.

Faszerowana kalarepa:
Wydrąż kalarepę i odlej z niej sok. Spód wyłóż liśćmi szpinaku, do środka wrzuć pokrojoną marchewkę, posól, popieprz, wlej odrobinę śmietanki. Dodaj kilka suszonych pomidorów i gorgonzolę, wierzch posyp płatkami migdałów. Piecz przez ok. 20 minut w 180°C.

Faszerowana cukinia:
Zetnij wierzch cukinii i wydrąż ją, wyłóż liśćmi szpinaku, wsyp pokrojone w kostkę pomidory, posól, popieprz. Na tym połóż plastry wędzonego łososia i posyp tartym parmezanem. Piecz przez ok. 20 minut w 180°C.

Więcej o: