Placki ziemniaczane - wersja bez grzechu

Taka sytuacja: ktoś w kuchni smaży placki ziemniaczane. Co robisz? Opcja nr 1: Wbiegasz do kuchni, porywasz kilka placków i wcinasz je. Rezultat? Za chwilę płaczesz, że znowu dieta zawalona i nici z brzucha w wersji "Plaża 2.0".
Opcja nr 2: Zaciskasz zęby, medytujesz, wbijasz paznokcie w uda i ostentacyjnie zjadasz parę liści sałaty. Efekt? Jest ci smutno, a głód nadal doskwiera.
Opcja nr 3: Sprawdzasz nasz przepis, podbierasz część startych ziemniaków i przygotowujesz lekką wersję pysznych placków. I co? I tyś syty, i dieta cała.

Składniki:
surowe ziemniaki
natka pietruszki
olej
chili
sól, pieprz
wędzony łosoś
szczypiorek

Sposób przygotowania:
Ziemniaki zetrzyj na tarce o grubych oczkach i odsącz. Przypraw je pieprzem, solą i chili, dodaj rozdrobnioną natkę pietruszki. Gofrownicę posmaruj cienką warstwą oleju i wyłóż ziemniaki. Piecz tak długo, aż będą rumiane. Podawaj ze śmietaną, plastrem wędzonego łososia i szczypiorkiem.  

Więcej o: