Buraki Hasselback

Właściwości odżywcze i lecznicze buraków są nieocenione! Są zdrowe, pyszne i można je przyrządzać na wiele sposobów. My oczywiście wybraliśmy sposób z użyciem masła, bo jak nieoficjalnie wiadomo z tajnych źródeł CIA, masło też jest zdrowe. Trzymamy się tego.

Składniki:
1 kg małych buraków
4 łyżki oleju z pestek winogron
suszony tymianek (opcjonalnie
sól
pieprz
2 łyżki masła
6 łyżek jogurtu naturalnego
pęczek koperku

Sposób przygotowania:
Piekarnik rozgrzewamy do 180 st. (grzanie góra-dół). Buraki obieramy i umieszczając każde warzywo w szynach zrobionych z dwóch drewnianych łyżek lub pałeczek do sushi, nacinamy buraki co pół centymetra, tak, by dół warzywa został nienacięty i trzymał plasterki razem. W naczyniu do zapiekania układamy buraki naciętą stroną do góry, polewamy olejem i posypujemy przyprawami, dobrze nacierając każde warzywo. Na wierzchu każdego układamy po małym kawałku masła i wstawiamy buraki na 30 minut do piekarnika. Po tym czasie buraki polewamy sokami z pieczenia i pieczemy kolejne 20-30 minut, aż buraki będą miękkie i upieczone, lekko przyrumienione od góry.

Podajemy gorące z sosem z jogurtu wymieszanego z sokami z pieczenia i posiekanym koperkiem.

Przepis: Dominika Wójciak, Instagram: @jarzynova

Więcej o: