Lidl i NCEŻ łączą siły w walce o dłuższe i zdrowsze życie Polaków

Lidl Polska i Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej połączyły siły w walce o zdrowie i dobre nawyki żywieniowe Polaków. Ponadto Lidl zobowiązał się, by do końca 2025 roku zredukować o 20% zawartość dodanej soli i cukru w produktach marek własnych. Już teraz sieć razem z NCEŻ rozpoczyna kampanię, której celem jest poszerzenie wiedzy Polaków na temat zdrowego i świadomego odżywiania.

Statystyki dotyczące odżywiania dzieci mówią same za siebie – 90% dzieci odżywia się nieprawidłowo i aż 1/3 z nich już ma nadwagę, cierpi na otyłość lub z powodu niedożywienia. Co gorsza – coraz więcej polskich dzieci wciąż tyje. Z prowadzonych analiz wynika, że w ciągu ostatnich 30 lat częstość występowania nadwagi i otyłości drastycznie wzrosła. Według badań Światowej Organizacji Zdrowia Polska zbliża się do europejskiej niechlubnej czołówki w kategorii częstości występowania nadwagi i otyłości.

Lidl i NCEŻ łączą siły w walce o dłuższe i zdrowsze życie PolakówLidl i NCEŻ łączą siły w walce o dłuższe i zdrowsze życie Polaków fot. materiały prasowe

W związku z niepokojącymi wynikami badań Lidl Polska i Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej wspólnie podejmują rękawicę w walce o zdrowe i dłuższe życie Polaków. Synergia działań ma pomóc wskazać klientom jak dokonywać zdrowych wyborów podczas zakupów i zachęcać do aktywności fizycznej.
– Polskie dzieci tyją najszybciej w Europie, dlatego tak ważne jest, by Polacy zmieniali swoje nawyki żywieniowe. W codziennym świadomym odżywianiu należy pamiętać o spożywaniu pięciu posiłków dziennie oraz jedzeniu co najmniej 0,5 g warzyw i owoców w ciągu dnia. Ważne jest również ograniczenie spożywania soli i cukru, które mają negatywny wpływ na nasze zdrowie i sylwetkę. Mam nadzieję, że nasza współpraca z Lidl Polska sprawi, że Polacy z większą chęcią będą świadomie się odżywiać. Tak, by żyć dłużej i zachować zdrowie jak najdłużej – komentuje prof. dr hab. n. med. Mirosław Jarosz, dyrektor Narodowego Centrum Edukacji Żywieniowej.