Ile wydajemy na jedzenie online? Jest nowy raport. Przodują mniejsze miejscowości

Wielu z nas lub gotować, ale zdarzają się chwile, gdy po prostu brakuje czasu lub chęci. Wtedy najlepiej coś zamówić. Coraz większa oferta dań na dowóz sprzyja rozwojowi branży, ale kto i gdzie zamawia najwięcej? Wbrew przypuszczeniom, nie są to mieszkańcy największych miast.

Ile wydajemy na jedzenie online? Są nowe dane

Według danych statystycznych coraz więcej ludzi jada posiłki w restauracjach. Jednocześnie coraz więcej osób zamawia jedzenie z dowozem. Prognozy na obecny rok mówią, że na jedzenie poza domem wydamy około 6,6 miliarda złotych, z czego 1,3 mld na zamówienia online.

Największa liczba transakcji w związku z dowozem jedzenia zawieranych jest w metropoliach, ale największe wartości zamówień padają w miastach satelickich. Liderami w zestawieniu są podwarszawskie miejscowości - Janki i Łomianki. Kolejne miejsce z nimi zajmuje Kołobrzeg. Takie dane podaje Pizzaportal.pl (cytowany przez serwis cyfrowa.rp.pl) w podsumowaniu trzech kwartałów roku.

Lubisz pizzę, ale nie chce ci się czekać aż ciasto wyrośnie? Sprawdź nasz przepis na pizzowe muffinki:

Lider nie schodzi z podium

Choć oferta restauracji jest bogata i różnorodna, my ciągle trzymamy się swoich przyzwyczajeń. Najbardziej popularnym daniem dowożonym do domów - co nikogo nie dziwi - jest pizza. Dominacja tej potrawy jest widoczna i raczej nie ulegnie to zmianie, donosi Pizzaportal.pl. Ponad 55 procent osób wybiera ją jako zamówienie online. Na kolejnych miejscach w zestawieniu znajdują się dania kuchni amerykańskiej, kebaby, kuchnia polska i azjatycka.

Groźnym konkurentem pizzy są dania kuchni amerykańskiej. Coraz częściej wybieramy burgery - klasyczne lub w wersji wegetariańskiej. Rośnie również popularność tzw. diet pudełkowych. Jest to ciągle droga opcja i niedostępna dla wszystkich miejsc w Polsce, ale z pewnością wygodna i ciekawa - kto nie chciałby otrzymywać codziennie gotowych i zdrowych posiłków, dostarczanych prosto do domu oraz skomponowanych według własnych potrzeb?

Polacy mają coraz większą potrzebę podnoszenia jakości życia. Przejawia się to zwłaszcza w tym, że dbają o zdrowe odżywianie. Choć należy również pamiętać, że zmiana świadomości żywieniowej następuje stopniowo. Jej rozwój nie pociąga za sobą automatycznie przejścia do nowego stylu życia

– mówi Maciej Lubiak, prezes Maczfit, lidera rynku cateringu dietetycznego.

Więcej o: