Olej Wielkopolski - czas na eko zmiany

Polski i zagraniczny przemysł coraz mocniej zwraca uwagę na to, jak negatywny wpływ na środowisko ma produkcja i używanie plastiku. W odpowiedzi na ten problem, producent Oleju Wielkopolskiego, jako pierwszy na polskim rynku w kategorii olejów jadalnych, wprowadza butelki pozyskane w 51% z materiałów z recyklingu.

Olej Wielkopolski będzie pionierem w tej dziedzinie, gdyż jako pierwszy w Polsce wprowadzi olej w butelkach z 51% RPET. Produkcja w nowych opakowaniach rozpocznie się w polskich zakładach już pod koniec lipca – początkowo dla butelek 1 litrowych. Wpowadzenie zmienionych opakowań dla pozostałych produktów Oleju Wielkopolskiego zaplanowane jest na wrzesień tego roku. Butelki zmienią się nie tylko pod względem składu, odświeżeniu ulegną także etykiety produktów. Marka planuje również kampanię edukacyjną na temat recyklingu i ochrony środowiska w polskich szkołach podstawowych.

Ekologia motywacją do zmian

Pojęcie biodegradowalności oraz ekologicznego stylu życia staje się coraz istotniejsze dla producentów. Według danych, człowiek wyprodukował już łącznie ponad 8 miliardów ton plastiku, co odpowiada za 70% zanieczyszczeń mórz i oceanów. Dla porównania największe morskie skupisko plastikowych odpadów, dryfujące po Pacyfiku, ma już powierzchnię pięć razy większą niż Polska.

Grupa Princes z innowacyjnymi rozwiązaniami

Biorąc pod uwagę zagrożenia, jakie niesie za sobą nadmierna produkcja plastiku oraz korzyści wynikające z wykorzystywania tworzyw biodegradowalnych, producent Oleju Wielkopolskiego zdecydował się wprowadzić na polski rynek olej w butelkach powstałych w 51% z materiałów z recyklingu (51% RPET).

Ten innowacyjny projekt w sektorze olejów jadalnych został wdrożony przez Grupę Princes, która, jako jeden z pierwszych dużych producentów żywności i napojów, podjęła się tego wyzwania. W ramach przeprowadzonych zmian, w Wielkiej Brytanii butelki z asortymentu napojów i olejów będą produkowane z plastiku powstałego w ponad 50% z recyklingu. Princes

Food rozpoczął produkcję swoich napojów i olejów w butelkach 51% RPET w maju tego roku i przewiduje, że wszystkie należące do grupy, markowe oraz własne produkty, będą sprzedawane w nowych butelkach do końca września 2019 roku.

Jak przekonuje David McDiarmid, Dyrektor ds. Relacji Korporacyjnych w Princes:

Chcemy zwiększyć zawartość surowców wtórnych w całym używanym przez nas plastiku i od pewnego czasu pracujemy nad wdrożeniem opakowań z 51% RPET, ponieważ jest to zdecydowanie największy obszar zastosowań tworzyw sztucznych. Jesteśmy pionierem w stosowaniu RPET od 2009 r. i stopniowo zwiększamy jego wykorzystanie we wszystkich naszych produktach.

Działania na rzecz środowiska

Wdrożenie butelek z recyklingu to kolejna inicjatywa, mająca na celu poprawę środowiska naturalnego, w jaką zaangażował się producent Oleju Wielkopolskiego. W 2018 roku otrzymał certyfikat ISCC potwierdzający zaangażowanie firmy w ochronę środowiska i dbałość o zrównoważony rozwój. Deklarując ekologiczną odpowiedzialność, producent podjął decyzję o rozpoczęciu projektu o nazwie Zatrzymaj bociana z Wielkopolskim. Akcja ta ma skupiać się na współpracy i wsparciu inicjatyw, które mają na celu wzrost liczebności gatunku bociana białego w Polsce, ochronę jego żerowisk, a także działania badawczo-edukacyjne, które pozwolą lepiej rozpoznać zwyczaje tego gatunku.

O Oleju Wielkopolskim

Olej Wielkopolski to 100% olej rzepakowy tłoczony tylko raz, z polskich ziaren rzepaku, tak aby uzyskać najlepszą jakość. Olej rzepakowy jest naturalnym źródłem kwasów OMEGA 3 i witaminy E. W portfolio Oleju Wielkopolskiego można znaleźć również Olej Słonecznikowy oraz Olej Rzepakowy z 5% Oliwą Extra Virgin. Więcej informacji: http://www.olejwielkopolski.pl/

O Princes

Princes to wiodąca międzynarodowa grupa spożywcza, która została założona w Liverpoolu w 1880 roku. Firma jest głównym światowym dostawcą jedzenia i napojów oferującym szeroką gamę produktów spożywczych. Będąc marką znaną w każdym gospodarstwie domowym w Wielkiej Brytanii od wielu dekad, firma Princes zaczęła rozwijać swoją działalność i w 1960 roku weszła na rynek europejski. Obecnie, konsumenci w ponad 25 krajach Europy mogą się cieszyć naszymi smacznymi i zdrowymi produktami. Miliony ludzi sięgają po znajome puszki Princes każdego dnia. Princes ma jedenaście zakładów produkcyjnych w Wielkiej Brytanii oraz własny zakład przetwórczy tuńczyka na Mauritiusie. Dodatkowo, utrzymuje codzienne kontakty z ponad 150 dostawcami w ponad czterdziestu krajach. Bardzo dużo się wydarzyło przez ponad półtora wieku!

Wyroby Princes codziennie są wybierane przez miliony osób. Wśród marek konsumenckich Princes znajduje się m.in.: Olej Wielkopolski, tuńczyki Princes. Więcej informacji: www.olejwielkopolski.pl www.zatrzymajbociana.pl