Proste chipsy z jarmużu z dipem jogurtowo-koperkowym

Wieczór z ulubionym serialem i chrupiącą przekąską? Tak! Ale jeśli chcecie się pozbyć wyrzutów sumienia z powodu dużej liczby kalorii, polecamy pyszne i zdrowe chipsy z jarmużu, które umilą każdy seans i wyeliminują choćby gram poczucia winy. Serio, serio!

Składniki - Chipsy z jarmużu:

  • 100 g jarmużu
  • 4 łyżki oliwy z oliwek
  • Sól himalajska
  • Pieprz
  • Łyżeczka słodkiej papryki

Dodatkowo:

Ręczniki papierowe Mola Complex 3w1

Składniki - dip jogurtowo-koperkowy:

  • 150 g jogurtu naturalnego
  • Łyżka majonezu
  • Łyżka posiekanego koperku
  • 3 łyżeczki soku z cytryny
  • Ząbek czosnku
  • Sól
  • Pieprz

Przygotowanie - Chipsy z jarmużu:

1. Jarmuż dokładnie umyj i osusz ręcznikiem papierowym Mola Complex 3w1. Następnie odetnij twarde końcówki i rozgrzej piekarnik do 160C bez termoobiegu.

2. Do dużej miski wrzuć porwany na mniejsze kawałki jarmuż i wymieszaj wszystko dokładnie rękami z oliwą, solą, pieprzem i słodką papryką.

3. Ułóż kawałki jarmużu na dużej blaszce wyłożonej papierem do pieczenia zostawiając między nimi miejsce.

4. Piecz przez 11 minut i po tym czasie, po wyłączeniu piekarnika, nie wyjmuj liści jeszcze kwadrans. Dzięki temu będą pyszne i chrupiące.

5. Gdy chipsy będą się piec wymieszaj z miseczce jogurt z koperkiem, sokiem cytryny, czosnkiem i przyprawami. Smacznego!

Więcej o: