Fit pączki, czyli jak przeżyć tłusty czwartek na diecie?

Kochacie pączki, ale nie chcecie dla nich przerywać diety? Przygotujcie fit pączki pieczone w piekarniku. W ten sposób unikniecie ogromu kalorii, pochodzącego ze smażenia na głębokim tłuszczu. Pączki dietetyczne wcale nie muszą być mniej smaczne niż te tradycyjne, więc nie musicie się martwić, że ominie was coś pysznego. Sprawdźcie jak zrobić pączki fit.

Czas przed tłustym czwartkiem to prawdziwa katorga dla osób, które stosują dietę odchudzającą. Kiedy zewsząd zalewają nas informacje o promocjach w cukierniach i przepisy na kaloryczne słodkości, trudno zachować spokój. Dlatego mamy dla was przepis na dietetyczne pączki. Smakują tak dobrze, jak te tradycyjne! Jak zrobić fit pączki?

Pączki fit – przepis dla wszystkich na diecie

Składniki:

  • 2,5 szklanki mąki pszennej,
  • 25 g świeżych drożdży (lub 7 g drożdży w proszku),
  • 1 łyżka masła,
  • 1 jajko + 1 jedno żółtko,
  • szklanka ciepłego mleka lub wody,
  • 3 łyżki cukru lub miodu,
  • szczypta soli,
  • dżem o obniżonej zawartości cukru (najlepiej domowy) do nadziewania

Pączki dietetyczne – sposób przygotowania

Przygotowujemy rozczyn: drożdże wkruszamy lub wsypujemy do miseczki, dodajemy łyżeczkę cukru, sól, zalewamy szklanką ciepłego mleka lub wody. Należy pamiętać, że nie może być ona zbyt gorąca! Wszystko mieszamy, natomiast naczynie odstawiamy na 15 minut, aby drożdże zaczęły pracować.

Przygotowujemy ciasto na pączki fit: Do dużej miski wsypujemy mąkę, wbijamy do niej jajko, dodajemy masło i cukier lub miód. Wlewamy także rozczyn. Dłonią łączymy wszystkie składniki i przez kilka minut wyrabiamy ciasto. Powinno być ono gładkie, elastyczne i może się trochę lepić do rąk. Odstawiamy je na godzinę w ciepłe miejsce, aby wyrosło.

Przygotowujemy pączki fit: Na stolnicę wysypujemy trochę mąki i zagniatamy ciasto – teraz nie powinno już się lepić. Rozwałkowujemy je na placek o grubości około 1,5 cm. Szklanką wykrawamy kółka i wykładamy je na blachę wyłożoną papierem do pieczenia (należy pamiętać o rozmieszczeniu ich tak, aby się nie sklejały). Po wierzchu możemy je posmarować żółtkiem. Blachę odstawiamy na 15 minut, aby fit pączki lekko podrosły. W tym czasie rozgrzewamy piekarnik do 200 st. C, a potem wkładamy do niego blachę. Dietetyczne pączki pieczemy przez około 15 minut, aż ładnie się zrumienią.

Pączki dietetyczne wyjmujemy z piekarnika, a następnie, używając szprycy, wypełniamy je niskokalorycznym dżemem. Po wierzchu oprószamy je cukrem pudrem. Najlepiej smakują w tym samym dniu, w którym zostały upieczone.

Pączki fit - wskazówki

  • jeśli chcecie upiec dietetyczne oponki lub minipączki, możecie skorzystać z tego samego przepisu, ale uformować ciasto w odpowiednie kształty,
  • fit pączki wcale nie muszą być nudne – można przygotowywać je z różnymi dodatkami. Doskonałym dodatkiem będzie polewa wykonana z gorzkiej czekolady z dużą zawartością kakao (rozpuszczonej w kąpieli wodnej bez dodatku mleka i masła). Z wierzchu pączki można posypać płatkami migdałów, wiórkami kokosowymi lub kruszonymi orzechami.
Zobacz wideo Słodkie i zdrowe. Oto 4 przepisy na fit przekąski