Próbowaliście kiszonych rzodkiewek? Tak, kisić można nie tylko ogórki czy buraki. Prosty przepis dla początkujących

Kiszone rzodkiewki to rzadkie połączenie, a jak się okazuje, jest ono bardzo korzystne dla naszego zdrowia. Kiszonki podnoszą odporność i dostarczają mnóstwa witamin na jesieni czy w zimie, kiedy dostęp do warzyw jest ograniczony. Poznaj wyjątkowe przepisy na kiszone rzodkiewki.

Kiszonki są niejako wpisane w naszą tradycję kulinarną. Z tego też powodu powszechnie uważa się, że "ludzie na wschodzie" mają "końskie zdrowie". Jest w tym dużo racji - regularne spożywanie kiszonek wzmacnia nasz organizm, a jednocześnie reguluje florę bakteryjną. Kiszenie jest procesem nie tylko prostym, ale i szybkim. Dlatego też warto jest rozważyć "powrót do kulinarnych korzeni" i na stałe umiejscowić w naszej diecie kiszonki wszelkiego typu.

Zobacz wideo Nowy sposób na ogórki małosolne. Zrób je na sucho!

Kiszona rzodkiewka - sprawdź, dlaczego warto ją wpisać na stałe do swojej diety

Kiszona rzodkiewka to bogate źródło witamin i składników odżywczych. W Polsce jednymi z najbardziej popularnych kiszonek są oczywiście: ogórki i kapusta. Od czasu do czasu w skład kiszonego trio wchodzą, także buraki - w formie zakwasu. Zapominamy jednak, że kiszonki mogą być tworzone także na bazie innych warzyw, a nawet owoców. Rzodkiewki są jednym z licznych tego przykładów. Zanim jednak zajmiemy się bezpośrednio przebiegiem procesu fermentacji i pokazaniem konkretnego przepisu, zastanówmy się, jakie właściwości posiadają kiszone rzodkiewki. Oto kilka z nich:

  • Kiszona rzodkiewka wzmacnia układ odpornościowy.
  • Zawiera liczne witaminy. Na przykład z grupy: C, E, A, B oraz K.
  • Ponadto posiada: cynk, magnez, wapń, błonnik, żelazo, potas, fosfor.
  • Niweluje stany zapalne w ciele.
  • Dba o naszą urodę, poprzez spowalnianie procesu starzenia.
  • Reguluje pracę jelit.
  • Wyrównuje poziom flory bakteryjnej.
  • Wspiera wątrobę oraz woreczek żółciowy.
  • Pomocna przy infekcjach.
  • Wyrównuje poziom cukru we krwi.
  • Działa oczyszczająco - np. w przypadku nerek.

Przepisy na kiszonki z różnych części świata. W końcu kisić można nie tylko ogórki [PRZEPISY]Przepisy na kiszonki z różnych części świata. W końcu kisić można nie tylko ogórki [PRZEPISY]

Jak kisić rzodkiewkę w domu?

Jak samodzielni ukisić rzodkiewkę? To prostsze, niż może się wydawać. Proces kiszenia zachodzi bardzo podobnie, jak w przypadku innych warzyw. Konkretny i prosty przepis dla początkujących poniżej:

Składniki:

  • około 600 ml wody;
  • 2 duże łyżki soli kłodawskiej;
  • przyprawy: liść laurowy, ziele angielskie, jałowiec;
  • 2 pęki rzodkiewek - zadbaj o to, aby były dobre gatunkowo.

Przyrządzenie kiszonki:

  1. W pierwszym kroku należy zagotować połowę porcji wody.
  2. Następnie dodajemy sól, która musi się rozpuścić.
  3. W trzecim kroku przechodzimy do rzodkiewek. Dokładnie je myjemy i usuwamy liście.
  4. Dalej, wrzucamy je do dużego szklanego słoika lub kamionki. Dodajemy wszystkie przyprawy. Wlewamy solankę i dolewamy resztę wody.
  5. Całość dokładnie mieszamy.
  6. Słoik lub kamionkę przechowujemy przez około 2 tygodnie. Następnie rzodkiewki przestawiamy do chłodnego miejsca. Jeżeli chcemy mieć je na później, warto jest przełożyć je do słoików i zawekować.

Ogórki kiszoneOgórki kiszone - przepis na zachowanie lata na dłużej. Jak się za nie zabrać?

Więcej o: