Te obiady na upały są lekkie i smaczne. Sprawdź, jak przygotować szybkie dania na lato bez mięsa

Co najlepiej jeść w upalne dni? Oto pomysły na lekki obiad na lato. To szybkie dania bez mięsa, które są zdrowe i smaczne. Bogate w warzywa i owoce potrawy na upały, przygotujesz w kilkanaście minut. To proste, sycące przepisy, które nie ociążają żołądka i są idealne na wysokie temperatury za oknem. Składniki, których potrzebujesz, nie kosztują wiele.

Obiady na upały przyrządzisz w kilkanaście minut. Są tanie, lekkie i smaczne. To propozycje na zimno, które cię orzeźwią w letnie dni. Są sycące i bardzo proste. Składniki, których potrzebujesz to tanie produkty, a są nimi głównie owoce i warzywa. To wegetariańskie obiady, które są bardzo zdrowe. Poznaj pomysły na pyszne dania, które sprawdzą się idealnie latem 2021. 

Zobacz wideo Wegetariańskie placuszki kukurydziane z jarmużem

Szybki obiad bez mięsa? Poznaj prostą sałatkę o orzeźwiającym smaku

Lekki obiad na lato, to na przykład sałatka. Mimo tego, że wydaje się prosta, może być bardzo sycąca. Latem warto jeść owoce i warzywa, które zawierają duże ilości wody. Dzięki temu woda w upalne dni, nie zatrzymuje się w naszym organizmie z nadmiarem. Przykładem jest arbuz, który nie musi występować jedynie w deserowym wydaniu. Do przygotowania obiadowej, letniej sałatki z arbuza potrzebne będą:

  • ćwiartka arbuza (najlepiej bez pestek, lub z niewielkimi pestkami)
  • ser feta (200 g)
  • rukola (ok.200 g)
  • czarne oliwki (garść)
  • świeża mięta (wg uznania)
  • pestki słonecznika (garść)

Składniki należy umyć. Z arbuza usunąć pestki i pokroić w kostkę o wielkości mniej więcej 1 cm x 1 cm. Fetę można również pokroić w kostkę, jednak lepiej prezentuje się pokruszona na koniec przyrządzania sałatki. Oliwki, jeśli mają pestki, pozbawić ich. Następnie wg uznania, dodać do sałatki w całości lub pokroić na połowy czy plasterki. Liście mięty porwać na drobniejsze kawałki, pestki słonecznika uprażyć. 

Omlet biszkoptowy na słodkoOmlet biszkoptowy, czyli genialna wersja śniadaniowego klasyku [PRZEPIS]

Następnie, należy wykonać dressing. W tym celu potrzebne będą:

  • oliwa (3 łyżki)
  • miód (1 łyżka) opcjonalnie
  • sok z cytryny (2 łyżki)
  • świeżo mielony pieprz
  • sól

Produkty należy wymieszać, doprawić dressingiem przed podaniem. Najlepiej smakuje schłodzona.

Drink grapefruitowyDarmowy drink za szczepionkę. Sieć restauracji oferuje pierwsze benefity

Obiad na zimno? Czemu nie! Oto przepis na lekki i pożywny chłodnik wegetariański

Obiad na upały musi być schłodzony. W Hiszpanii popularną zupą na lato jest gazpacho, w Polsce mamy zapożyczony od naszych sąsiadów na Litwie - chłodnik. Najpopularniejsza jego wersja, to ta z botwinką i jajkiem. W wersji wegetariańskiej zjemy go w nieco odmienionej wersji. Do zielonego, sycącego, letniego chłodnika potrzebujemy:

  • dojrzałe awokado (3 sztuki)
  • ogórki gruntowe (8 sztuk)
  • ser feta (pół kostki) - można też użyć jogurtu greckiego
  • rzodkiewki (pół pęczka)
  • szczypiorek
  • limonka (ćwiartka do smaku)

Awokado należy rozgnieść widelcem, po uprzednim usunięciu pestki i obraniu ze skórki. Dodać ser feta, lub jogurt grecki, a następnie zmiksować. Ogórki obrać ze skórki i posiekać w kosteczkę, skroić lub zetrzeć na tarce rzodkiewkę. Posypać chłodnik, osolić solą himalajską i świeżo mielonym białym pieprzem do smaku. Skropić na koniec limonką i posypać szczypiorkiem. Smacznego!

Więcej o: