Placki bananowe na śniadanie? Czemu nie! Potrzeba ledwo kilka składników [PRZEPIS]

Placki bananowe na śniadanie to zawsze dobry pomysł. Nieważne, czy masz małe dzieci, które wybrzydzają podczas każdego posiłku i starasz się je przekupić czymś słodkim, czy sam masz ochotę na odrobinę rozpusty. Racuchy z bananami to doskonałe rozwiązanie dla każdego. Podpowiadamy, jak zrobić je w zdrowej, niskokalorycznej wersji. Dzięki temu można je jeść niemal każdego dnia.

Placki bananowe

Racuchy z bananami. Składniki:

  • 3 banany - najlepiej bardzo dojrzałe, rozpadające się,
  • 1,5 szklanki płatków owsianych - błyskawicznych lub górskich,
  • 2-3 jajka,
  • tłuszcz do smażenia - najlepiej olej kokosowy, ale zwykły olej roślinny także świetnie się sprawdzi,
  • opcjonalnie: borówki, ulubione orzechy, kawałki czekolady gorzkiej.

Racuchy z bananami. Przygotowanie:

Placki bananowe na śniadanie przygotujesz w dosłownie kilka minut. Musisz jednak zadbać o składniki. To naprawdę ważne, aby banany były bardzo dojrzałe. Dzięki temu placki z bananami będą smaczne i będą rozpadać się w ustach.

Banany obierz ze skóry. Przełóż je do dużego naczynia. Możesz rozgnieść je widelcem, zblendować lub ubić tłuczkiem do ziemniaków. W międzyczasie przygotuj płatki owsiane. Tu także masz dowolność. Możesz zblendować płatki owsiane na gładki pył, czyli na mąkę owsianą. Możesz też wsypać płatki po prostu do masy bananowej. Dodaj do składników jajka. Dwa powinny wystarczyć. Dodaj trzecie, jeśli masa będzie bardzo gęsta. Tak przygotowane placki bananowe smaż na rozgrzanym tłuszczu.

Zobacz wideo

Możesz jednak dodać do nich ulubione dodatki. Szczególnie polecamy borówki. Idealnie się komponują. Do racuchów z bananami pasują jednak także kawałki gorzkiej czekolady czy rozdrobnione orzechy włoskiej. Pamiętaj jednak, że dodając czekoladę, znacznie podnosisz kaloryczność placków.

Więcej o: