Obiad z tofu - będzie orientalnie i ciekawie. Dzięki dodatkom to propozycja nie tylko dla wegetarian

Szukasz zdrowej alternatywy dla typowych mięsnych obiadów? Obiad z tofu sprawdzi się idealnie. Zasmakuje nie tylko fanom wegetariańskiej diety. Sprawdź jak szybko przygotować obiad z tofu i zaskocz swoich bliskich nowymi smakami.

Więcej przepisów na obiady wegetariańskie i nie tylko znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl

Przygotowanie większości dań wegetariańskich kojarzy się z długim żmudnym procesem, który niekoniecznie ma smaczny finał. Nic bardziej mylnego - dania z tofu są nie tylko zdrowe, ale też bardzo smaczne. Przygotowanie większości z nich zajmie ci zaledwie kilkanaście minut a efekty potrafią pozytywnie zaskoczyć.

Tofu - czym jest i jak jeść tofu? 

Tofu to sojowy produkt otrzymywany w procesie koagulacji mleka sojowego. W krajach dalekiego zachodu znane jest od wieków. Po raz pierwszy wytworzył je chiński urzędnik Liu Ana w 164 r. n.e. Z mleka sojowego otrzymał wysokobiałkowy produkt, który szybko znalazł uznanie w kuchni orientalnej. W naszej kuchni pojawił się stosunkowo niedawno, i jest kojarzony głównie z daniami dietetycznymi. Tofu naturalne, swoją konsystencją przypomina twaróg, ale różni się od niego smakiem i składem. O naturalnym tofu, można powiedzieć, że nie ma smaku. To właściwie półprodukt, bogaty w składniki odżywcze, który dopiero odpowiednio przyprawiony, zamarynowany czy poddany obróbce termicznej może być samodzielnym daniem lub przystawką.

Zobacz wideo Tofu z warzywami i ryżem [PRZEPIS]

Tofu - jakie zawiera składniki odżywcze i jak smakuje najlepiej?

Tofu jest produktem bogatym w cenne składniki odżywcze. Jest dobrym źródłem białka, nienasyconych tłuszczów, witamin oraz minerałów (żelaza, wapnia, fosforu, potasu). Tofu jest również mało kaloryczne i nie zawiera cholesterolu. Ma również mało tłuszczów nasyconych, co czyni je świetnym zamiennikiem mięsa.

Obiad z tofu - przepisy

Tofu jest składnikiem wielu dań i przekąsek. Jest szybkie w przygotowaniu i zdrowe. Istnieje bardzo dużo przepisów z wykorzystaniem tego produktu. Naszą propozycją na obiad z tofu jest smażone tofu ze szpinakiem.

Przepis na smażone tofu ze szpinakiem

Składniki:

  • 250 g tofu
  • 100 g świeżego szpinaku
  • cebula
  • szczypiorek 
  • natka pietruszki
  • oliwa z oliwek
  • łyżeczka przyprawy curry
  • kilka suszonych pomidorów
  • orzechy nerkowca

Sposób przygotowania:

Tofu kroimy w kostkę, suszone pomidory w paski. Szczypiorek i natkę drobno siekamy. Następnie myjemy i suszymy szpinak.

Tofu podsmażamy na oliwie do uzyskania złotego koloru, dodajemy cebulę, drobno posiekane orzechy nerkowca i pomidory. Dodajemy curry i smażymy kilka minut, mieszając co jakiś czas. 

Na patelnie dodajemy szpinak i zioła. Mieszamy. Podajemy prosto z patelni.

Haps.pl jest dla Was i dla Was piszemy o kulinariach. Nie oznacza to jednak, że nie pamiętamy i nie myślimy o Ukrainie. Wszystkie najważniejsze informacje znajdziecie w tych miejscach: wiadomości.gazeta.pl, kobieta.gazeta.pl/ukraina.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.