Pomysł na lekkostrawne śniadanie, czyli sałatka z tuńczykiem. Źródło kwasów omega-3 i białka w jednym

Lekkostrawne śniadanie to ważny aspekt diety, która oszczędza układ pokarmowy. Takie posiłki sprawdzają się przede wszystkim przy dolegliwościach trawiennych, jednak chętnie korzystają z niej również osoby, które chcą uniknąć uczucia ociężałości na początku dnia. Proponowana przez nas sałatka z dodatkiem tuńczyka zdecydowanie wpisuje się w te założenia.

Wbrew temu, co mogłoby się wydawać, lekkostrawne śniadanie nie powinno być małym posiłkiem. Oczywiście powinniśmy w jego ramach zjeść tyle, by czuć sytość, ale jednocześnie musimy uniknąć uczucia przepełnienia. Z drugiej strony, na śniadanie nie powinno się zjeść zbyt małych porcji, gdyż w przeciwnym razie szybko odczujemy głód. Tuńczyk z puszki, będący źródłem witaminy A, E, D oraz kwasów omega-3, z powodzeniem możemy zaliczyć do dań lekkostrawnych. Dlaczego? Po pierwsze, ryby w puszce nie zawierają konserwantów, gdyż taki sposób ich przechowywania wyklucza konieczność dodawania substancji wydłużających termin przydatności do spożycia. Jak wiadomo, obecność konserwantów bardzo obciąża żołądek i utrudnia trawienie. Po drugie, tuńczyk zaliczany jest do ryb chudych, a takie ryby z reguły szybciej się trawi, niż ryby tłuste.

Zobacz wideo Sałatki z rybą w roli głównej. Śledź kontra stek z tuńczyka

Przeczytaj więcej na stronie głównej Gazeta.pl.

Pomysł na lekkostrawne śniadanie, czyli sałatka z tuńczykiem: składniki

  • połowa główki sałaty lodowej,
  • 1/4 szklanki rukoli,
  • 5 świeżych liści bazylii,
  • 80 g tuńczyka z puszki,
  • połowa czerwonej cebuli,
  • 50 g sera feta,
  • połowa ogórka,
  • połowa pomidora,
  • łyżka oliwy z oliwek,
  • łyżeczka soku z limonki.

Sałatka z tuńczykiemSałatka z tuńczykiem - smaczny przepis idealny na każdą okazję

Pomysł na lekkostrawne śniadanie, czyli sałatka z tuńczykiem: wykonanie

  1. Umyte składniki pokrój i umieść w dużym talerzu.
  2. Wymieszaj, łącząc z oliwą z oliwek.
  3. Przypraw sokiem z limonki.

Gotową sałatkę najlepiej podawaj z pieczywem pełnoziarnistym.

Dania zbawienne dla twoich jelit. Kisiel z siemienia znasz, a azjatyckie congee?Dania zbawienne dla twoich jelit. Kisiel z siemienia znasz, a azjatyckie congee?

Haps.pl jest dla Was i dla Was piszemy o kulinariach. Nie oznacza to jednak, że nie pamiętamy i nie myślimy o Ukrainie. Wszystkie najważniejsze informacje znajdziecie w tych miejscach: wiadomości.gazeta.pl, kobieta.gazeta.pl/ukraina.

Jak pomóc Ukrainie? Gazeta.pl łączy siły z PCPMGazeta.pl łączy siły z PCPM, by wspierać Ukrainę. Sprawdź, jak możesz pomóc

Więcej o: