Ogórek - ile ma kalorii? Czy można łączyć go z pomidorem? Instagramerka rozwiewa wszelkie wątpliwości

Ogórek to warzywo, które wykorzystujemy w wielu daniach. Jest pełne witamin i minerałów. Co ważne, ma niewiele kalorii, więc możemy objadać się nim bez ograniczeń. Największe kontrowersje od lat budzi jednak jego połączenie z pomidorem. Wątpliwości internautów rozwiała Agnieszka Pocztarska, prowadząca profil "Czytam etykiety" na Instagramie.

Więcej informacji na temat właściwości produktów spożywczych znajdziesz na stronie Gazeta.pl.

Ogórek świetnie sprawdza się jako składnik surówek lub kolorowych kanapek. Wykorzystujemy go również do gotowania zupy. Jest też wspaniałą przekąską, która orzeźwi nas w upalne dni. Właściwości odżywcze warzywa są znane również w kosmetyce. Ogórki to skarbnica wartości odżywczych i mineralnych. 

młoda kapustaMłoda kapusta przepis na letni obiad. Wystarczą trzy składniki

Zobacz wideo Quritto z kurczakiem

Ogórek - kalorie i właściwości zdrowotne. Warzywo to bomba witaminowa

Dla osób, które dbają o linię ważna jest informacja o kaloryczności ogórka. 100 g warzywa dostarczy nam tylko 15 kcal, co oznacza, że można zajadać się nim niemal bez ograniczeń. Ponadto ma niski indeks glikemiczny, dlatego polecany jest cukrzykom. Jakie są jego pozostałe zalety? Ogórek skutecznie gasi pragnienie, bo w 96 proc. składa się z wody. Jest moczopędny i przyspiesza procesy trawienne. Ponadto łagodzą zgagę i niestrawność. Warzywo doceniane jest także w kosmetyce: łagodzi podrażnienia, zmniejsza przebarwienia, pozytywnie wpływa na wzrost włosów i paznokci. Niepozorna jarzyna zawiera wiele witamin (A, C, K, z grupy B) i soli mineralnych (potas, magnez, fosfor, wapń, żelazo). Możemy przygotować z niej uwielbianą przez wiele osób mizerię lub niskokaloryczną sałatkę warzywną. Świetnie sprawdzi się również jako składnik jogurtowego sosu tzatziki. 

Czy można ogórki z pomidorami? Eksperci rozwiewają wątpliwości

Połączenie pomidora z ogórkiem wywołuje wiele emocji. Przez długi okres byliśmy straszeni tym, że zawarta w zielonym warzywie askorbinaza rozkłada witaminę C i uniemożliwia jej przyswojenie. Okazuje się, że "nie taki diabeł straszny, jak go malują". Agnieszka Pocztarska wyjaśniła tę kwestię na swoim profilu "Czytam etykiety".

Uspokajamy jednak - nawet, jak zjesz na kanapce pomidora z ogórkiem, to nic ci się nie stanie. Połączenie to nie jest szkodliwe (co najwyżej w tym posiłku spożyjesz mniej witaminy C). Ale tę uzupełnisz sobie przecież w wielu innych pokarmach, w których jest jej więcej, niż w tych kilku plasterkach pomidora

- napisała instagramerka. Dodała, że odrobina soku z cytryny lub octu balsamicznego w sałatce zakwasi środowisko i dezaktywuje enzym. 

I jeszcze jedno - askorbinaza zaraz po spożyciu rozkłada się do aminokwasów i w tej postaci dla kwasu askorbinowego jest zupełnie niegroźna. Zatem zjedzenie ich w jednym posiłku bez strat witaminy C z pomidorów jest możliwe - po prostu wtedy nie jedz tych warzyw na raz

- czytamy w poście. 

 
Więcej o: