Lekkostrawne śniadanie - trzy pomysły na zdrowe potrawy, które warto włączyć do porannego menu

Lekkostrawne śniadanie to gwarancja dobrego samopoczucia. Jak przygotować zdrowy i wartościowy posiłek? Zachęcamy do przetestowania naszych propozycji.

Śniadanie to według wielu jeden z najważniejszych posiłków w ciągu dnia. Dobrze zbilansowany może być bowiem świetnym zastrzykiem energii. Nie masz pomysłu na lekkostrawne śniadanie? Wybraliśmy trzy proste przepisy, z którymi poradzi sobie nawet kuchenny laik.

Zobacz wideo Popularny w dietach odchudzających seler ma też działanie... odmładzające!

Szukasz podobnych treści? Sprawdź Gazeta.pl

Lekkostrawne śniadanie dla tradycjonalistów

Jeśli nie wyobrażasz sobie porannego posiłku bez ulubionych kanapek, mamy dobrą wiadomość - wcale nie musisz z nich rezygnować! Lekkostrawne śniadanie warto przygotować z pieczywa pszennego, zawiera ono bowiem mniej błonnika. Można także wykorzystać pieczywo kukurydziane lub graham. Świetnym dodatkiem do kanapek będzie wędlina drobiowa, czy twarożek, a także ugotowane jajka oraz świeże warzywa.

Butter chicken - przepis na aromatyczne danie kuchni indyjskiejButter chicken - przepis na aromatyczne indyjskie danie

Słodkości w zdrowszej wersji

Rano masz ochotę na słodycze? Przygotuj lekkostrawne śniadanie w wersji "na słodko". Świeże owoce umyj, pokrój i wrzuć do miski, dodaj naturalny jogurt grecki lub skyr, a całość posyp granolą z płatków owsianych. Nie wiesz, jak ją przygotować? Sprawdź nasz przepis: https://haps.pl/Haps/7,167251,24402080,granola-co-to-jest-jak-przyrzadzic-domowa-granole.html

Nie zapomnij także o zdrowych tłuszczach, do posiłku dodaj łyżkę masła orzechowego. Możesz także wzbogacić danie o kostkę czekolady. Warto wybierać tabliczki z jak największą zawartością kakao.

Jak zrobić chłodnik? Warto wykorzystać ogórka lub cukinięJak zrobić chłodnik? Dwa pomysły na zaskakująco dobre połączenia smakowe

Koktajl dla zabieganych

Jeśli nie przepadasz za jedzeniem śniadań, spróbuj przygotować zielony koktajl. Szklankę liści szpinaku i pęczek pietruszki zblenduj z połową awokado i bananem oraz dwiema szklankami wody. Jeśli wolisz nieco słodsze koktajle, możesz dodać do napoju dwa plastry ananasa. Możesz także przygotować koktajl na bazie sezonowych owoców. Świetnym pomysłem będzie połączenie truskawek z bananem i liśćmi jarmużu.

Więcej o: