Nie tylko ogórki i kapusta. Kiszone buraki to słoikowa bomba witaminowa. Smakują obłędnie

Kiszonki są bogate w witaminy i warto je jeść, kiedy przychodzi jesień, a odporność organizmu obniża się. Dobrze pamiętać, że kisić można różne warzywa, nie tylko kapustę i ogórki. Jedną z opcji są kiszone buraki.

Kiszonki to przetwory, które chętnie jemy jesienią i zimą. Warto pamiętać, że kisić można nie tylko kapustę i ogórki, ale praktycznie większość warzyw. Do kiszenia nadają się np. cebula, szparagi, papryka, cukinia czy dynia. Poza tym rewelacyjnie wychodzą warzywa korzeniowe, np. burak. Takie przetwory mają bardzo bogaty smak i są źródłem wielu witamin i minerałów

Zobacz wideo Fasolka szparagowa w sosie ze świeżych pomidorów

Kiszone buraki. Przepis na słoik pełen witamin

Obecnie kiszone warzywa stają się coraz bardziej popularne. Dzieje się tak za sprawą ich niskokaloryczności i wysokiej ilości witamin. Jedzenie kiszonek wzmacnia odporność, dlatego powinniśmy po nie sięgać jak najczęściej, zwłaszcza jesienią i zimą. 

Składniki:

  • kilogram buraków,
  • litr wody,
  • łyżka soli,
  • trzy ząbki czosnku,
  • trzy liście laurowe,
  • kilka ziaren pieprzu,
  • pół szklanki soku z kiszonej kapusty. 

Kluski śląskie - domowa produkcja z najlepszego przepisuKluski śląskie - przepis. Musisz wyczuć "ile ziemniak zabierze"

Przygotowanie:

  1. Umyć i wyparzyć słoik.
  2. Zagotować osoloną wodę i pozostawić do wystudzenia.
  3. Umyć i obrać buraki ze skóry. Pokroić na plastry i włożyć do słoika.
  4. Wrzucić do słoika pieprz, liście laurowe, czosnek i zalać sokiem z kiszonej kapusty.
  5. Całość zalać przestudzoną solanką tak, aby woda przykryła warzywo. 
  6. Zakręcić słoik i zostawić w temperaturze pokojowej na kilka dni. Po około tygodniu buraczki są gotowe do jedzenia.

Hummus - pasta z ciecierzycyHummus - przepis na pastę z ciecierzycy. Dodaj jeden składnik

Dlaczego warto jeść kiszonki? Dostarczają duże ilości witaminy C

Kiszonki są idealnymi zamiennikami świeżych owoców i warzyw jesienią i zimą. Wzmacniają odporność, poprawiają samopoczucie i wpływają korzystnie na funkcjonowanie całego organizmu. Zawierają witaminy z grupy B, oraz E, K, C i prowitaminy A. Kiszonki są dostępne w sklepach, ale najzdrowsze będą te przygotowane samodzielnie. 

Więcej pysznych przepisów znajdziecie na Gazeta.pl

Więcej o: