Wzdęcia po świątecznej kapuście? Sprawdź jak ją ugotować, aby pozbyć się przykrego problemu

Wzdęcia po kapuście czy świątecznym bigosie zniechęcają do gotowania tradycyjnych potraw. Nic dziwnego, w końcu przygotowywanie dań ma ostatecznie sprawić przyjemność ich spożywania. Jeśli jednak borykamy się z problemami gastrycznymi, warto poznać pewien sekret. Dzięki niemu problem zniknie.
Zobacz wideo Bigos staropolski. Idealny na bożonarodzeniowy obiad

Wzdęcia po świątecznej kapuście to coroczny problem wielu Polaków. Wszystko za sprawą procesu fermentacji, który zachodzi w jelitach, powodując nieprzyjemne dolegliwości. Jak temu zaradzić? Okazuje się, że jest pewna metoda, dzięki której będziemy czuć się lepiej.

Bigos wigilijny z grzybami. Ile dni przed wcześniej go ugotować? Tradycyjny przepis z kiszoną kapustąBigos wigilijny z grzybami. Tradycyjny przepis z kiszoną kapustą

Wzdęcia po świątecznej kapuście. Jak się ich pozbyć?

Tradycyjna kuchnia polska posiada wiele potraw, w której skład wchodzi kiszona kapusta. Ten niezwykle zdrowy składnik powoduje jednak nieprzyjemne dolegliwości. Mowa o gazach. Sytuacja jest zawsze dosyć kłopotliwa, zwłaszcza jeśli zostaliśmy zaproszeni do rodziny lub przyjaciół, a na stole pojawił się bigos, lub kapusta z grochem. To drugie połączenie jest niezwykle ryzykowne i może prowadzić do bolesnych wzdęć.

Jest jednak pewna metoda, dzięki której łatwo pozbędziemy się nieprzyjemnych dolegliwości. Sekret tkwi w odpowiednim doborze przypraw. Tym razem ich zadaniem nie jest wyłącznie podkreślenie smaku potrawy, ale również pomoc w przyswojeniu jedzenia, bez przykrych konsekwencji. Oto lista tajemniczych składników:

Dodanie ich do świątecznej kapusty wspomaga trawienie i niweluje uczucie ciężkości, wzdęcia oraz gazy. Warto skorzystać z tego triku podczas przyrządzania bigosu na Boże Narodzenie.

Więcej ciekawych informacji znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl.

Wzdęcia po bigosie? Postaw na lekkostrawną wersję

Polska kuchnia często obfituje w ciężkie i tłuste potrawy. Jednak można je nieco zmodyfikować, nie tracąc przy tym smaku i aromatu. Jak to zrobić? Przede wszystkim zrezygnujmy z dodawania zasmażki. Kolejna porcja tłuszczu, plus mąka, nie sprawią, że bigos będzie lepszy, a jedynie ciężkostrawny.

Przyrządzając potrawy, stawiajmy na składniki dobrej jakości oraz zioła. Kiedy planujemy dania z dodatkiem grochu, namoczmy go z kilkoma goździkami. Dzięki temu zniwelujemy enzymy odpowiedzialne za uczucie pełności i wzdęcia.

Więcej o: