Ta surówka jest idealna dla osób, które są na diecie. Lekka, smaczna i z przepisu dietetyczki

Kupne sałatki z reguły są pełne konserwantów, cukru i majonezu lub innych gotowych sosów. A to wszystko powoduje, że możemy przez nie tyć. Co więc wybrać, by jeść zdrowo i zgodnie z zaleceniami lekarzy, w tym dietetyków? Ten przepis na surówkę obiadową jest banalny i przy tym smaczny.

Masz ochotę na smaczną i domową surówkę? Najlepiej spróbuj ten przepis - składa się tylko z kilku składników i domowego sosu, który przygotujesz bez żadnych kalorycznych dodatków. Doskonale więc nadaje się dla osób, które są na diecie lub po prostu chcą jeść zdrowo. Tym bardziej że przepis pochodzi od zaprzyjaźnionej dietetyczki, która powiedziała, że tak przygotowaną surówkę możemy jeść śmiało codziennie.

Prosta surówka w dietetycznym wydaniu

Surówka z kapusty jest o tyle smaczna, że doskonale nadaj się zarówno do mięs pieczonych, jak i sosów. Świetnie komponuje się również z daniami z grilla czy rybami. Może więc przygotowywać ją do praktycznie każdej potrawy. Podstawą jest tutaj biała kapusta, która ma wiele witamin, jest niskokaloryczna i sprzyja odchudzaniu. Jeśli dodamy do tego pobudzającego metabolizm selera, otrzymujemy istną bombę, wspomagającą spalanie tkanki tłuszczowej.

Zobacz wideo Kapusta po azjatycku

Składniki:

  • pół kilo białej kapusty,
  • 200 gramów selera,
  • duże jabłko,
  • dwie marchewki,
  • duża cebula biała,
  • 200 ml jogurtu greckiego, najlepiej gęstego,
  • trzy ząbki czosnku,
  • pół pęczka koperku,
  • oliwa z oliwek,
  • sól i pieprz.

Surówka z białej kapusty i selera - prosta i smaczna

Jak przygotować surówkę? Bardzo łatwo - poszatkuj drobno kapustę lub zetrzyj na tarce. Na drobnych oczkach zetrzyj marchewkę oraz seler. Grubszych oczek tarki użyj do jabłka. Cebulę pokrój w drobną kostkę, przełóż do miski i zalej gorącą wodą. W ten sposób zmięknie i będzie smaczniejsza. W momencie, gdy cebula ulega sparzeniu - przygotuj sos do surówki. Wymieszaj jogurt naturalny z ząbkami czosnki, przeciśniętymi przez praskę. Dorzuć posiekany na drobno koperek i dwie łyżeczki oliwy z oliwek. Wsyp przyprawy wedle uznania.

Gdy cebula zmięknie, odcedź wodę i dorzuć ją do reszty składników. Całość zalej sosem i dobrze wymieszaj. Tak przygotowaną surówkę odstaw do lodówki, by warzywa dobrze się przegryzły. Wszystkie składniki na zimno będą smakować wybornie. Brak kupnych sosów sprawia, że surówka jest idealna także dla cukrzyków! 

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.