Racuchy tak dobre, że nie skończysz na jednej porcji. Zdradzamy, dlaczego są tak puchate

Racuchy to śniadanie, które pamiętamy z czasów dzieciństwa. Puchate i delikatne placuszki prosto z patelni smakowały obłędnie. Dziś możesz przygotować je we własnej kuchni. To niezwykle proste i z pewnością nie skończy się na jednej porcji.
Zobacz wideo Drożdżowe racuchy - przepis na pyszną przekąskę

Szukasz podobnych przepisów? Sprawdź Gazeta.pl

Rumiane, delikatne i słodkie śniadanie, które świetnie komponuje się z owocami? A może szybka przekąska, która świetnie syci? Racuchy mają to do siebie, że są niezwykle uniwersalne. Smaczne placki przygotowuje się w przysłowiowy kwadrans, można je także dowolnie modyfikować, dorzucając do środka cząstki owoców lub po prostu posypując usmażone ciasto cukrem pudrem. 

Racuchy - śniadanie dzieciństwa w twojej kuchni

Jeśli chcesz, by racuchy były pulchne, ale jednocześnie bardzo delikatne, zamiast drożdży dodaj do ciasta kefir. Nabiał nada ciastu odpowiedniej struktury, placuszki będą puszyste, ale także mniej kaloryczne. 

Składniki:

  • 250 g mąki (najlepiej tortowej),
  • 400 ml kefiru,
  • 2 jajka,
  • szczypta soli,
  • łyżeczka sody lub proszku do pieczenia,
  • olej do smażenia.

Jak przygotować racuchy? Po prostu wymieszaj wszystkie składniki

Ze zrobieniem racuchów poradzi sobie nawet kuchenny amator. Wystarczy tylko przesiać mąkę do miski, dodać do niej szczyptę soli, proszek do pieczenia oraz, jeśli preferujemy nieco słodsze smaki, trzy łyżki cukru. 

Następnie dodajemy do sypkich składników dwa jajka. Całość mieszamy i dolewamy do masy kefir. Dokładanie łączymy składniki, aż ciasto uzyska jednolitą konsystencję. Warto dodać do masy na racuchy łyżkę oleju, dzięki temu nie będą przywierać do patelni podczas smażenia

Porcje ciasta wykładamy na rozgrzany tłuszcz, smażymy do zarumienienia. Gotowe placki wykładamy na papierowy ręcznik, wchłonie on nadmiar tłuszczu. Przed podaniem racuchy posypujemy cukrem pudrem. Można także podawać je z dżemem lub jogurtem i owocami. 

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.