Wiele osób ją niesłusznie pomija, a to jedna ze zdrowszych ryb. Poza smakiem kusi też dobrą ceną

Polski rynek rybny oferuje wiele smacznych i zdrowych gatunków. Wiele z nich często gości na naszych stołach, inne zaś są niesłusznie pomijane. Wśród niszowych smaków króluje makrela, która przygotowana na wiele sposobów podbije kubki smakowe najbardziej wymagających. Gatunek kusi także ceną i sprawdzoną jakością.

Więcej ciekawych informacji znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl

Makrela, a szczególnie ta wędzona to prawdziwy rarytas i bomba cennych składników. Ryba przygotowana w ten sposób bogata jest w cenne kwasy omega-3 i minerały. To jednak smak jest w tym przypadku wyznacznikiem - niestety same plusy nie idą w parze z popularnością... a szkoda. 

Makrela - smaczna ryba o cennych właściwościach

Obecność ryb w domowym menu to ważny szczegół o którym należy pamiętać. Na polskich stołach królują śledziki i apetyczne zakąski, ale także chrupiące filety i grillowane, świeże rarytasy. Warto jednak przypomnieć sobie i smak dzieciństwa, czyli grillowaną makrelę, która nie tylko obłędnie smakuje, ale i jest cennym źródłem witamin. Ryba jest znakomitym źródłem białka i kwasów omega-3. Oprócz tego znajdziemy w niej selen, który odpowiada za właściwą pracę tarczycy i wspomaga układ immunologiczny człowieka. warto dodać, że ryba pełna jest też fosforu, a ten z kolei odpowiada za mocne kości, zęby czy funkcjonowanie układu nerwowego.

Poza cennymi właściwościami takimi jak duża zawartość magnezu, który wspomaga szare komórki czy wpływem na poprawne funkcjonowanie serca, wędzona makrela jest najzwyczajniej smaczna! Warto zatem skusić się na zrobienie kremowej pasty, faszerowanych jajek z rybnym twistem czy dodanie jej do sałatki. Tu króluje prostota, dlatego makrele wystarczy połączyć z klasycznymi, tanimi składnikami, a smak będzie doskonały! 

Zobacz wideo Najprostsza, pasta z drapieżnej makreli

Jedz makrelę będziesz wielki 

Makrela wędzona podana w dowolny sposób zawsze zrobi dobre wrażenie. Kluczem do sukcesu jest jednak świeżość i jakość produktu. Warto zatem nabyć ją w zaufanym sklepie rybnym, a najlepiej lokalnie u rybaków, którzy poddają rarytas obróbce. Wędzona ryba jest już gotowa do spożycia - wystarczy ją tylko dokładnie obrać z ości. 

Skład makreli wędzonej jest zauważalny przez dietetyków. Jej wartość energetyczna to około 259 kcal na 100 g. Dzięki swojej niedużej kaloryczności z powodzeniem jest wykorzystywana w wielu dietach. To bogactwo wartościowego białka i zdrowego tłuszczu. Mięso makreli jest też dobrym zamiennikiem czerwonego mięsa i drobiu. Warto dodać, że znajdziemy w niej także pokłady witaminy D3,  witaminy z grupy B, które są niezwykle niezbędne do wytwarzania czerwonych krwinek oraz A, które odgrywają bardzo ważną rolę w procesie widzenia. 

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.