Jeśli dbasz o linię, wypróbuj tego śniadaniowego połączenia. Mała zmiana w tym daniu jest gwarancją dobrego samopoczucia

Zdrową owsiankę jedni kochają, inni zaś darzą nienawiścią, jeszcze od czasów dzieciństwa. Warto zatem zastąpić śniadaniową klasykę i postawić na znacznie ciekawszą i równie zdrową alternatywę. Gryczanka to nie lada rarytas - szczególnie zaserwowana z sezonowymi owocami i innymi, ciekawymi dodatkami.

Zapomnij o śniadaniowej nudzie! Zamiast zajadać się kanapkami z żółtym serem, mdłą owsianką lub co gorsza, pozostawać na czczo, wybierz zdrową miseczkę. Mowa tu o gryczance, która smakuje obłędnie podana z owocami, orzechami i słodkim akcentem. Prosta zmiana nawyków doda siły na początek dnia i dostarczy groma witamin. 

Nie samą owsianką żyje człowiek. Gryczanka to nowy hit wśród śniadań 

Śniadanie to bardzo istotna część dnia. Pierwszy posiłek powinien zatem dostarczać energii, witamin i przy okazji rozpieszczać podniebienie. Wiele osób stawia na zdrową owsiankę - niestety, danie nie każdemu sprawia tyle radości. Wówczas warto sięgnąć po obłędną alternatywę, którą jest gryczanka. Dzięki temu nadal pozostaniemy przy zdrowych nawykach, dostarczymy ciału cennych minerałów i będziemy smakować zupełnie nowe połączenie. 

Gryczanka to nic innego jak kasza gryczana podana w wersji z nabiałem, owocami i innymi dodatkami jak owoce, wiórki kokosa, suszone rarytasy i np. odrobina miodu czy słodkiego syropu. W efekcie uzyskamy obłędną alternatywę na śniadanie. Produkt, który dotychczas królował wśród obiadów - kasza najchętniej podawana jest z gulaszem czy różnymi sosami - teraz zrewolucjonizuje pierwszy posiłek w ciągu dnia!

Zobacz wideo

Gryczanka to nowy wymiar smacznych śniadań - kilka dodatków i gotowe

Składniki: 

  • 50 g kaszy gryczanej,
  • 200 ml kefiru lub np. roślinnego napoju,
  • łyżka siemienia lnianego lub nasion chia,
  • łyżeczka miodu lub masła orzechowego (można pominąć),
  • szczypta soli, 
  • owoc sezonow - maliny, truskawki, jagody,
  • ulubione dodatki - orzechy, kokos. 

Sposób przygotowania: 

  1. Zacznij od przesypania kaszy na sitko. Kaszę dokładnie przepłucz pod bieżącą wodą. 
  2. Tak przygotowany produkt przełóż do garnka. Całość posól, zalej kefirem lub mlekiem roślinnym. Gotuj przez 15 minut, na niewielkim ogniu. 
  3. Po tym czasie odlej nadmiar wody, wsyp siemię lub chia.
  4. Gdy jeden ze składników napęcznieje, przełóż kaszę do miseczek. Tak przygotowane śniadanie udekoruj owocami i ulubionymi dodatkami - smacznego!
  5. Więcej smacznych przepisów znajdziesz ans tronie głównej Gazeta.pl.
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.