Placki z cukinii bez mąki? Pszenny składnik łatwo zastąpisz innym produktem. Podawaj je z ulubionym sosem lub jedz na sucho

Ten Nie da się ukryć, że koniec lata to czas cukiniowego szału. Gospodynie przygotowują cukinie w occie, w orientalnej zalewie lub chrupiącej panierce. Tymczasem tradycyjne placki schodzą na dalszy plan, a to wielka szkoda. To pyszne i sycące danie można przygotować w wersji bezglutenowej. Ten składnik jest niezwykle zdrowy i bez problemu zastąpi mąkę.

Bezglutenowe placki z cukinii mogą stać się hitem w wielu domach. Osoby chorujące na celiakie lub wykluczające gluten z diety z innych powodów często narzekają na brak zachęcających przepisów. Wiele z nich wymaga zakupu trudno dostępnych składników lub jest po prostu nudna. To nie dotyczy jednak tego dania. Placki z cukinii bez mąki to prosty, tani i ekspresowy przepis na sycący obiad. Nic tylko brać się za smażenieWięcej ciekawych przepisów znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl.

Zobacz wideo Surowy makaron z cukinii z pesto pietruszkowym

Składniki:

  • 1 duża cukinia,
  • 1 cebula biała,
  • 2 ząbki czosnku,
  • 120 g płatków owsianych górskich,
  • 2 jajka,
  • sól i pieprz,
  • olej rzepakowy do smażenia,
  • szczypiorek do dekoracji,
  • opcjonalnie śmietana do dekoracji.

Chrupiące placki z cukinii bez mąki. Przygotuj obiad w pełni bezglutenowy

Cukinię opłukujemy pod bieżącą wodą i ścieramy na tarce o grubych oczkach. Jeśli cukinia jest stara i ma twardą skórę, można ją śmiało obrać. Następnie solimy starte warzywo i odstawiamy na kwadrans, by w tym czasie puściło sok. Cebulę obieramy i siekamy w drobną kostkę. Łączymy ją z przeciśniętym przez praskę czosnkiem w drugiej misce. Po minionym kwadransie odcedzamy cukinię, najlepiej z pomocą czystej gazy, a następnie łączymy z cebulą i czosnkiem.

Do warzywnej masy dodajemy jajka, przyprawy i... płatki owsiane. To właśnie ten składnik doskonale zastępuje mąkę. Płatki można dodać w całości, lub wcześniej zmielić je odrobinę w młynku do kawy. Nada się także zwykła mąką owsiana, ponieważ owies nie zawiera glutenu. Wiele osób woli jednak płatki owsiane w swojej pełnej postaci, ponieważ dodają one ciekawej tekstury do placków. Gotowe ciasto nakładamy łyżką na rozgrzany na patelni tłuszcz i smażymy na złocisty kolor. Z wierzchu powinny być chrupiące. Placki z cukinii podajemy posypane drobno posiekanym szczypiorkiem. Można dodać również kleks kwaśnej śmietany lub ulubionego sosu. Smacznego!

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.