Pożegnaj skyr. Szybko zrobisz niskokaloryczne placki z tego serka. Wada? Za szybko znikną z talerza

Placki z serka to świetny sposób na sprytne "przemycenie" dodatkowej ilości białka do diety. Najpopularniejszymi opcjami są serek wiejski oraz skyr. Istnieje jednak jeszcze zdrowsza, mniej kaloryczna i o niebo smaczniejsza opcja - kvarg.

Serki podbijają sklepowe półki i domowe talerze ze zdrowymi posiłkami. Świetnie sprawdzają się jako opcja na śniadanie, drugie śniadanie czy przekąskę w ciągu dnia. Co więcej, są dobrym źródłem białka, wapnia oraz witamin. Oprócz popularnych serków wiejskich i skyrów mamy dla was jeszcze inną opcję wartą uwagi.

Zobacz wideo Sycące spaghetti alla puttanesca

Czy kvarg to skyr? Pomysł na pyszne wysokobiałkowe śniadanie

Kvarg to kremowy serek twarogowy typu skandynawskiego. Zazwyczaj jest zrobiony z odtłuszczonego mleka i bakterii fermentacji mlekowej. Dla porównania od popularnego islandzkiego skyra ma bardziej aksamitną i kremową konsystencję. Różnica jest również zauważalna w smaku. Kvarg jest zdecydowanie mniej kwaśny i delikatny. W znanych dyskontach znajdziemy go w formie zwykłej albo pitnej, a także w kilku odsłonach smakowych: naturalnej, waniliowej i truskawkowej. Już w 100 g serka mamy około 11,2 g białka, zero tłuszczu i tylko 3,6 g cukru i 64 kcal. Dzięki temu uczucie sytości będzie nam towarzyszyło przez długi czas po zjedzeniu.

Placki z serka kvarg. Jak zrobić miękkie placuszki z dużą zawartością białka i małą liczbą kalorii?

Placuszki to pomysł na szybkie, pożywne i sycące danie, które sprawdzi się o każdej porze dnia. Można je podawać na ciepło lub na zimno, jeśli pakujemy je na wynos np. do pracy czy na uczelnię. Są niezwykle lekkie i puszyste i można je podawać solo lub z dowolnymi ulubionymi dodatkami, sosami, owocami, orzechami i pastami do smarowania. Ich przygotowanie zajmuje kilka minut, a składniki to:

  • 200 g serka kvarg
  • 2 jajka
  • 100 g mąki (pszenna, orkiszowa lub owsiana)
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli.

Placki z serka homogenizowanegoPlacki z serka homogenizowanego Viktoria Hodos /Shutterstock

Serek, jajka i szczyptę soli mieszamy. Przekładamy do blendera i miksujemy na gładką masę. Przesiewamy mąkę i pół łyżeczki proszku do pieczenia przez sito i łączymy z masą. Po rozgrzaniu na patelni niewielkiej ilości oleju smaż małe porcje po 2-3 minuty z jednej strony, aż do przyrumienienia. Podawaj z ulubionymi dodatkami. Jeśli masz ochotę, to zagłosuj w naszej sondzie, która znajduje się poniżej.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.