"Po prostu cię mijają. Nie istniejesz". Cadbury usuwa napisy z opakowań swoich czekolad

Brytyjska firma, która produkuje znane czekolady, ogłosiła, że z opakowań ich produktów całkowicie znikną napisy. Cadbury chce przez to zwrócić uwagę na ważny problem społeczny.

Brytyjskie czekolady bez napisów

Firma Cadbury ogłosiła, że z frontów opakowań ich słynnej mlecznej czekolady znikną napisy. Skąd pomysł na taki krok? Marka ma do przekazania ważny komunikat, a zmiana opakowań to tylko część akcji społecznej, którą podjęła.

 

Ogrom starszych ludzi zmaga się z samotnością

Jestem sama. To nie jest przyjemne uczucie

- mówi bohaterka wideo, które reklamuje akcję Cadbury.

Firma podjęła inicjatywę po wynikach ankiety przeprowadzonej wśród Brytyjczyków. Okazuje się, że nawet 225 000 osób powyżej 65. roku życia potrafi spędzić cały tydzień bez odzywania się do kogokolwiek. Z kolei niemal 2,6 miliona starszych ludzi przyznało, że rozmawia maksymalnie z trojgiem ludzi, których znają. Całościowo 4,5 miliona osób stwierdziło, że czuje się samotnie.

Nie znam swoich sąsiadów. Po prostu cię mijają. Nie istniejesz

Cadbury przekaże "słowa" na cele charytatywne

Cadbury postanowiła więc usunąć słowa ze swoich etykiet i "przekazać" je na szczytny cel. Słowa, w postaci 30 pensów ze sprzedaży każdego opakowania czekolady, mają trafić do Age UK - organizacji charytatywnej, która zajmuje się pomocą osobom starszym.

Kampania zachęca również resztę Brytyjczyków do podjęcia działań w codziennym życiu poprzez rozmowę ze starszymi. Zwykłe "co słychać?" może mieć ogromny wpływ na ich samopoczucie.

A my zachęcamy was do przygotowania pysznego ciasta zebra i podarowania go waszej babci albo sąsiadowi. Może zjecie je razem przy kawie? Zobaczcie, jak je zrobić.

Zobacz wideo

Co sądzicie o takiej inicjatywie? Czy sprawdziłaby się również w Polsce?

Zobacz również:

Więcej o:
Copyright © Agora SA