Nestlé wprowadziło w Japonii nowe opakowania batonów KitKat. Stare zastąpiono w 100 procentach recyklingowanym papierem.
Odpady z tworzyw sztucznych są jednym z największych problemów zrównoważonego rozwoju, przed którymi stoi dziś świat
- powiedział Mark Schneider, CEO Nestlé.
Rozwiązanie tego problemu wymaga wspólnego podejścia. Zależy nam na poszukiwaniu coraz lepszych rozwiązań, które ograniczyłyby produkcję odpadów i wpłynęły na rozpowszechnienie idei recyklingu
- dodał.
Japonia, jako największy rynek dla KitKat, osiąga poziom czterech milionów sprzedawanych batonów każdego dnia. Zamieniając klasyczne, błyszczące, plastikowe opakowanie batonika na ekologiczny, matowy papier, Nestlé spodziewa się ograniczyć produkcję plastiku o około 380 ton każdego roku.
Każde opakowanie KitKat będzie zawierało instrukcję, jak złożyć tradycyjnego żurawia origami - symbol nadziei i uzdrowienia. Przedstawiciele firmy pragną zachęcić klientów, aby zamienili swoje śmieci w sztukę i mają nadzieję, że papier pozostanie w użyciu na dłużej.
Ekologiczne opakowania pojawią się w najpopularniejszych wersjach KitKat Mini - oryginalnych, o smaku matcha oraz z ciemną czekoladą. To jednak dopiero początek. W przyszłym roku Nestlé Japan planuje wypuścić papierowe torby na wielopaki normalnego rozmiaru KitKat, a w 2021 wdroży jednowarstwowe owijki papierowe dla poszczególnych batonów KitKat.
Zobacz, jak wykorzystać batoniki w przepisie na szybki tort: