KitKat w Japonii nie będzie pakowany w plastik. Zastąpi go papier origami. Ludzie mieliby zamienić śmieci w sztukę

Nestlé do 2025 roku planuje używać tylko w 100 procentach recyklingowanych opakowań. Dlatego w Japonii będzie pakować batony KitKat w papier origami, a nie w plastik.

Nestlé wprowadziło w Japonii nowe opakowania batonów KitKat. Stare zastąpiono w 100 procentach recyklingowanym papierem. 

Odpady z tworzyw sztucznych są jednym z największych problemów zrównoważonego rozwoju, przed którymi stoi dziś świat

- powiedział Mark Schneider, CEO Nestlé.

Rozwiązanie tego problemu wymaga wspólnego podejścia. Zależy nam na poszukiwaniu coraz lepszych rozwiązań, które ograniczyłyby produkcję odpadów i wpłynęły na rozpowszechnienie idei recyklingu

 - dodał.

Japonia, jako największy rynek dla KitKat, osiąga poziom czterech milionów sprzedawanych batonów każdego dnia. Zamieniając klasyczne, błyszczące, plastikowe opakowanie batonika na ekologiczny, matowy papier, Nestlé spodziewa się ograniczyć produkcję plastiku o około 380 ton każdego roku.

 

Każde opakowanie KitKat będzie zawierało instrukcję, jak złożyć tradycyjnego żurawia origami - symbol nadziei i uzdrowienia. Przedstawiciele firmy pragną zachęcić klientów, aby zamienili swoje śmieci w sztukę i mają nadzieję, że papier pozostanie w użyciu na dłużej.

Ekologiczne opakowania pojawią się w najpopularniejszych wersjach KitKat Mini - oryginalnych, o smaku matcha oraz z ciemną czekoladą. To jednak dopiero początek. W przyszłym roku Nestlé Japan planuje wypuścić papierowe torby na wielopaki normalnego rozmiaru KitKat, a w 2021 wdroży jednowarstwowe owijki papierowe dla poszczególnych batonów KitKat.

Zobacz, jak wykorzystać batoniki w przepisie na szybki tort

Zobacz wideo
Więcej o: