W menu Polaków coraz częściej pojawiają się wegańskie dania. W restauracjach królują już od jakiegoś czasu, jednak teraz pojawiają się również w ofertach fast foodów. A to wszystko za sprawą klientów, którzy coraz częściej domagają się bezmięsnych dań i przekąsek. Dlatego też na ich wprowadzenie do oferty zdecydowała się również sieć franczyzowa Żabka.
W wywiadzie dla "Rzeczpospolitej", dyrektor handlowy Żabka Polska, Jerzy Roguski, zapowiedział, że pracują obecnie nad substytutem mięsa stosowanego w hot dogach. Chcą, aby ich produkty stały się bardziej dostępne dla wegan.
Chcemy stworzyć bardzo dobre rozwiązanie bezmięsne, które zapoczątkuje zupełnie nową kategorię dań w naszej ofercie. Produkty są obecnie w fazie testowej, planujemy wprowadzić je do sprzedaży w przyszłym roku
– mówi gazecie Roguski.
Na pomysł, by do swojej oferty wprowadzić dania wegańskie, wpadła nie tylko Żabka. Obecnie takie rozwiązania stosuje lub testuje Lidl, który w ostatnim czasie zapowiadał, że po terenie Niemiec będzie podróżował specjalny food truck, serwujący bezmięsne klopsiki i burgery dostępne w sklepach sieci.
Wegańskie hot dogi oraz lody dostępne są również w ofercie jednej z naszych sieci sklepów meblowych - Ikea. W maju tego roku sieć informowała, że testuje również wegańską wersję swojego standardowego dania - klopsików.
- Polacy bardzo chętnie sięgają po roślinne wersje naszych produktów, o czym świadczy popularność warzywnych klopsów i wprowadzonego do oferty w zeszłym roku wege hot doga – informowała Paulina Nesteruk, Menedżerka ds. Komunikacji Zewnętrznej w Ikea Retail w Polsce.