KFC nie oddaje pola. Wprowadza do menu innowacyjne danie

Znane restauracje prześcigają się w podążaniu za trendami i oczekiwaniami klientów. Ostatnio bardzo modne są wersje popularnych dań w wersji wegańskiej. Na odważny krok zdecydowała się ostatnio sieć KFC i wprowadziła wegańskie "mięso".

KFC wchodzi we współpracę z Beyond Meat

KFC postanowiło podjąć współpracę z Beyond Meat i zaoferować klientom wegańskie wersje swoich dotychczasowych produktów. To efekt testu, który przeprowadzono pod koniec ubiegłego roku (pisaliśmy o tym w materiale: Nuggetsy z kurczaka... bez kurczaka. KFC testuje wegańskie zamienniki mięsa) Najpierw będą one dostępne w wybranych sklepach, między innymi w Karolinie Północnej i Tennessee. Do ofert wejdą na początek bezmięsne nuggetsy. Producent chwali się, że produkt ma zaledwie 80 kalorii (na 100 gramów produktu).

Sieć restauracji KFC dołącza tym samym do innych firm (McDonald's, Burger King, IKEA), które próbują zachęcić klienta wprowadzaniem wegańskich produktów do oferty. Z przewidywań ekspertów dowiadujemy się, że rynek "bezmięsnego mięsa" będzie stale się rozwijał i może osiągnąć wartość nawet 140 miliardów dolarów w ciągu następnych kilku lat.

Macie ochotę na bezmięsny fast food? Wypróbujcie nasz przepis na nuggetsy z kalafiora:

Beyond Meat - co to takiego?

Beyond Meat to amerykański producent roślinnych i ekologicznych substytutów mięsa. Założona w 2012 roku przez Ethana Browna firma zaopatruje rynek w produkty przypominające mięso, ale niepochodzące od zwierząt. "Dlaczego potrzebujemy zwierząt, żeby wyprodukować mięso? Dlaczego nie możemy stworzyć mięsa z komórek roślinnych? Okazuje się, że możemy. I właśnie to zrobiliśmy" - czytamy na stronie producenta. W swojej ofercie mają bezmięsną wołowinę, kiełbaski, a nawet mięso do bolognese.

Więcej o: