Sklepy w Holandii stawiają na innowację i dbanie o świeżość oferowanych owoców i warzyw. Jak donosi serwis esmmagazine.com, firma Contronics opracowała system rozpryskujący czystą wodę w postaci delikatnej mgiełki, która rozpylana jest w pobliżu warzyw i owoców. Albert Heijn, Plus, Jumbo i Dekamarkt to sieci, które zdecydowały się na instalację nawadniających urządzeń w trosce o swoich klientów. Duże znaczenie ma także problem marnowania żywności, którą sklepy wyrzucają w zatrważających ilościach, gdy nie nadaje się już do sprzedaży.
- W ciągu ostatniego półtora roku zainstalowaliśmy nasze rozwiązanie "Dry Misting" w ponad 500 sklepach w Holandii - komentuje Rogier Klein Sprokkelhorst, przedstawiciel Contronics.
Jak przedłużyć świeżość owoców i warzyw? Sprawdź nasze myki:
Najtrudniej zadbać o świeżość tych produktów, które w dużej części składają się z wody. Wilgoć ucieka z nich bardzo szybko, ale sucha mgła w takim przypadku bardzo pomaga. Dzięki systematycznemu nawadnianiu produkty nie wysychają i nie psują się tak szybko, jak działo się to wcześniej.
"Dry Misting" to system rurek, które wytwarzają delikatną parę nad świeżymi produktami. Wilgotne powietrze otacza owoce i warzywa, dbając o ich odpowiednie nawilżenie. Do wytwarzania suchej mgły używa się tylko czystej i filtrowanej wody.