Mrożonki zdrowsze od świeżych warzyw? Doniesienia badaczy

O tym, czy mrożone warzywa i owoce są tak samo zdrowe jak świeże, dyskusje trwają już od dawna. Naukowcy z Uniwersytetu Sheffield Hallam przeprowadzili badania, które wskazują, że mrożonki mogą być zdrowsze od świeżych owoców i warzyw!

Mrożone czy świeże?

Dostępne w sklepach spożywczych mrożonki są bardzo popularne zwłaszcza zimą, gdy nie ma dostępu do świeżych warzyw. Przydają się jednak także wtedy, gdy musimy zrobić większe zapasy i nie będziemy mieć możliwości codziennego zaglądania do lokalnego warzywniaka. Czy mrożone warzywa i owoce są zdrowe? Czy zachowują wartości odżywcze?

Mrożone owoce i warzywa zdrowsze od świeżych?

Naukowcy z Uniwersytetu Sheffield Hallam udowodnili, że mrożone owoce i warzywa niekiedy są nawet zdrowsze od świeżych. Wiąże się to z faktem, iż mrozi się je w kilka godzin po zebraniu, dzięki czemu mogą zachować większość wartości odżywczych. Świeże warzywa i owoce trafiają do nas po kilku dniach od zebrania – muszą w końcu przebyć drogę przez magazyny, hurtownie i sprzedawców, zanim trafią do konkretnego klienta.

Według Briana Younga z Brytyjskiej Federacji Żywności Mrożonej witamina C w naturalny sposób ulatnia się z warzyw już po trzech dniach. Wiele składników odżywczych zanika już po pięciu dniach od zebrania.

Zobacz wideo Zobacz także, jak mrozić zioła. Mamy na to cztery myki

Zdrowy sposób przechowywania jedzenia

Mrożenie to jeden z najzdrowszych sposobów przechowywania żywności, ponieważ nie są do niego potrzebne żadne konserwanty i wspomagacze. Mrożone warzywa i owoce są także niedrogie, a w sklepach można kupić różnorodne mieszanki skomponowane do przygotowania konkretnych potraw. Jeśli decydujemy się zamrozić zrobione przez siebie dania, pamiętajmy, że niezbyt nadają się do tego jajka, gotowane ziemniaki, ryż, kasza, śmietana czy majonez. Nie zachowają one swoich wartości odżywczych oraz pożądanej konsystencji. Ze względu na drobnoustroje nie należy także mrozić ponowne potraw, które zostały już rozmrożone.

Więcej o: