Badanie firmy Nielsen, przytoczone przez Portal Spożywczy, wykazało, że spośród produktów spożywczych w 13. tygodniu roku 2020 (od 23 do 29 marca) najlepiej sprzedawały się drożdże. W obliczu pandemii koronawirusa to nic dziwnego – by ograniczyć wychodzenie do sklepów, coraz częściej decydujemy się na samodzielny wypiek chleba i bułek. Wiele osób ma też więcej czasu na pieczenie różnych słodkości. Wzrost sprzedaży drożdży wynosił aż 467 proc. Największy spadek odnotowano zaś w wypadku wody oraz świeżych ryb i owoców morza (spadek w obydwu wypadkach wyniósł 24 proc.).
Spośród innych artykułów najlepiej sprzedaje się żel antybakteryjny (wzrost o 2000 proc.) oraz spirytus (687 proc.). Najsłabiej sprzedawały się zaś kosmetyki do twarzy (spadek o 61 proc.).
Odnotowano również wzrost wartości koszyka (w porównaniu do 12. tygodnia) o 8 proc., a w porównaniu z wartością sprzed roku – spadła o 8 proc. Zauważono również znaczny wzrost sprzedaży online – w porównaniu z poprzednim tygodniem wzrosła o 23 proc.