Zjadasz na raz paczkę żelków i wypijasz butelkę coli? Okazuje się, że sugerowane porcje są znacznie mniejsze

Paczka czipsów na raz nie wzbudza specjalnych emocji. Może jednak zdziwić fakt, że to zdecydowanie nie jest porcja rekomendowana przez producentów ani (tym bardziej!) dietetyków. To samo dotyczy butelki coli lub żelków. Jak więc wyglądają liczby w tej kwestii?

Czy ktoś zwraca uwagę na rekomendowane porcje?

Nawet osoby na diecie czasem pozwalają sobie na odrobinę przyjemności. Czipsy zamiast jabłka, czekoladka z nadzieniem zamiast tej gorzkiej czy puszka coli zamiast szklanki wody to całkiem zrozumiałe wybory (sami doskonale to znamy). Jednak czy kiedykolwiek zastanawialiście się, gdzie leży granica? Nie mówimy tu o nasyceniu, tylko tej zdrowej, rekomendowanej przez producentów i dietetyków porcji. Jeśli nie, przychodzimy z wiedzą, z którą niektórym ciężko będzie się pogodzić.

Paczka czipsów to zdecydowanie zbyt dużo

Przedstawiciele firmy PoundToy postanowili przeanalizować dane z kilku rodzajów najczęściej wybieranych "niegrzecznych" przekąsek w Wielkiej Brytanii. Dotyczą konkretnych produktów, jednak wiele z nich można dostać także w Polsce lub jest zbliżonych składem do tych, dostępnych u nas. Wyniki badania opublikowano na portalu Daily Mail. Jak się przedstawiają?

Według zaleceń producentów na raz powinniśmy jeść nie więcej niż:

  • czekolada mleczna - 25 g (1/4 tabliczki)
  • ciasteczka Maltesers - 34 g (17 ciasteczek)
  • czipsy Pringles - 30 g (13 czipsów)
  • Doritos - 30 g (16 czipsów)
  • Coca-cola, Fanta, Sprite - 250 ml (szklanka)
  • żelki Haribo - 5 lub 7 żelków (w zależności od rodzaju)
  • płatki śniadaniowe Cheerios pełnoziarniste - 30 g (1/12 opakowania)

Sprawdzajmy opakowania

To tylko niektóre z produktów, po które sięgamy najczęściej w przypływie ochoty na coś mniej zdrowego. Co mówią wyniki analizy? Warto sprawdzać opakowania i wyszukiwać na nich informacje o sugerowanych porcjach. Grzeszna przyjemność jest jak najbardziej dozwolona, o ile nie staje się rutyną.

Zobacz wideo Pamiętajcie, że zawsze można zastąpić niezdrowe składniki na te bardziej fit. Oto kilka pomysłów na zdrowsze przekąski.