Restauracja The Chicken została otwarta w Tel Awiwie, stolicy Izraela. Mięso, które jest w niej podawane, zostało wyhodowane w laboratorium, dzięki izraelskiemu start-upowi SuperMeat. The Chicken oferuje nie tylko chrupiące filety z "kurczaka", lecz także możliwość zajrzenia do manufaktury, w której powstają. Celem właścicieli start-upu i restauracji jest rozpropagowanie mięsa wyhodowanego in vitro.
Wszystkie dania mięsne serwowane w The Chicken są przygotowywane ze sztucznie wyprodukowanego mięsa. Podawany tam Chicken Burger i Spicy Fall Burger mają w składzie - poza filetem no cruelty (ang. bez okrucieństwa) - świeże warzywa i domowe sosy, a umieszczone są w świeżej bułce typu brioche.
Dla start-upu otwarcie restauracji to kamień milowy. Daje możliwość uzyskania informacji zwrotnej o produkcie, który oferuje, i wprowadzenia ewentualnych poprawek. To jednocześnie krok w stronę upowszechnienia mięsa z in vitro oraz poznanie wyzwań, stojących przed firmami pragnącymi wdrożyć produkt na rynek. Jak mówi jeden z techników żywienia, pracujący przy projekcie, cytowany na portalu Green Queen:
Wymierny proces produkcji umożliwia stworzenie "kurczaka" wysokiej jakości, pożywnego i smacznego, który może stanąć na równi z tradycyjnym mięsem.
Ido Savir, zarządzający start-upem SuperMeat zwraca uwagę to, jak ważne jest umożliwienie pokazania procesu powstawania mięsa:
Otwarcie restauracji The Chicken to ważny krok w stronę świata, w którym sztucznie hodowane mięso jest dostępne dla każdego - mówi. - Ale poza tym społeczeństwo żąda transparentności, jasnego pokazywania, skąd bierze się jedzenie, które ląduje na talerzach. Jesteśmy dumni z tego, że możemy podzielić się pełną historią naszego mięsa z in vitro i zaoferować klientom nie tylko przygotowany przez nas posiłek, lecz także własny produkt, na którego bazie powstał - wszystko pod jednym dachem, od wytwórni do widelca.
Długoterminowym planem SuperMeat jest nawiązanie współpracy z branżą żywnościową. Pomoże to wykonać kolejne kroki w stronę wprowadzenia mięsa z hodowli komórkowej na rynek.