Beer Image Tracker to cykliczne badanie zlecane przez The Brewers of Europe - europejskie stowarzyszenie browarników. Jego celem jest sprawdzenie, jak postrzega się piwo w danym kraju. Jak wynika z danych za 2020 rok, Polacy znacznie bardziej doceniają swój rodowity trunek w zestawieniu z wynikiem sprzed czterech lat, a także w porównaniu do tego, jaką reputacją wśród mieszkańców innych krajów cieszą się ich rodzime piwa.
Polskie piwo, jako ogół, otrzymało wśród Polaków 85,6 na 100 punktów. To wynik wyższy o 10,6 punktu w stosunku do danych sprzed czterech lat, czytamy na Portalu Spożywczym. Średnia europejska to 70,9, więc Polacy swoje piwo ocenili zdecydowanie powyżej tej wartości. To samo dotyczy opinii na temat browarów - uzyskały 80,9 punktu, gdzie średnia europejska wyniosła 73 punkty.
Za najważniejsze cechy naszego piwa respondenci uznali smak, bogactwo rodzajów, właściwości orzeźwiające i wykorzystanie w produkcji składników dobrej jakości. Niemały wkład ma też znaczenie społeczne - trunek ten często pijemy w towarzystwie.
Duże znaczenie ma także rozwój rynku piw bezalkoholowych. Jak wynika z zeszłorocznych badań, stanowią już 5 proc. rynku piw w Polsce. Więcej o tym:
Jak kupujemy piwo? Okazuje się, że dla większości badanych to nie cena jest najważniejsza. Polacy w pierwszej kolejności skupiają się na smaku, rodzaju i marce trunku. Na cenę, opakowanie i zawartość alkoholu zwracamy uwagę w późniejszych etapach zakupu.
W Polsce, dzięki ogromnym inwestycjom poczynionym w latach 90., udało się odbudować potencjał sektora piwowarskiego i odtworzyć kulturę piwną. Obecnie miłośnicy piwa są doskonale zorientowani, jeśli chodzi o wybór smaków i stylów, wciąż poszukując nowości
- powiedział Bartłomiej Morzycki, dyrektor generalny Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie.