Cudze chwalicie, swego nie znacie? Nie tym razem. Polskie piwo najbardziej lubiane w Europie

Smak, rodzaj i orzeźwienie to najważniejsze dla Polaków cechy piwa. Dlatego wynieśliśmy nasze trunki ponad średnią europejską.

Polskie piwo oceniane lepiej od europejskich

Beer Image Tracker to cykliczne badanie zlecane przez The Brewers of Europe - europejskie stowarzyszenie browarników. Jego celem jest sprawdzenie, jak postrzega się piwo w danym kraju. Jak wynika z danych za 2020 rok, Polacy znacznie bardziej doceniają swój rodowity trunek w zestawieniu z wynikiem sprzed czterech lat, a także w porównaniu do tego, jaką reputacją wśród mieszkańców innych krajów cieszą się ich rodzime piwa.

Zobacz wideo Piwo nie tylko do picia. Próbowaliście piwnych pączków?

Polskie piwo, jako ogół, otrzymało wśród Polaków 85,6 na 100 punktów. To wynik wyższy o 10,6 punktu w stosunku do danych sprzed czterech lat, czytamy na Portalu Spożywczym. Średnia europejska to 70,9, więc Polacy swoje piwo ocenili zdecydowanie powyżej tej wartości. To samo dotyczy opinii na temat browarów - uzyskały 80,9 punktu, gdzie średnia europejska wyniosła 73 punkty.

Co wpływa na przewagę polskiego piwa?

Za najważniejsze cechy naszego piwa respondenci uznali smak, bogactwo rodzajów, właściwości orzeźwiające i wykorzystanie w produkcji składników dobrej jakości. Niemały wkład ma też znaczenie społeczne - trunek ten często pijemy w towarzystwie.

Duże znaczenie ma także rozwój rynku piw bezalkoholowych. Jak wynika z zeszłorocznych badań, stanowią już 5 proc. rynku piw w Polsce. Więcej o tym:

Sklep pełen piwaPiwa bezalkoholowe jak izotoniki? Pijemy ich coraz więcej

Jak kupujemy piwo? Okazuje się, że dla większości badanych to nie cena jest najważniejsza. Polacy w pierwszej kolejności skupiają się na smaku, rodzaju i marce trunku. Na cenę, opakowanie i zawartość alkoholu zwracamy uwagę w późniejszych etapach zakupu.

W Polsce, dzięki ogromnym inwestycjom poczynionym w latach 90., udało się odbudować potencjał sektora piwowarskiego i odtworzyć kulturę piwną. Obecnie miłośnicy piwa są doskonale zorientowani, jeśli chodzi o wybór smaków i stylów, wciąż poszukując nowości

- powiedział Bartłomiej Morzycki, dyrektor generalny Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie.