• Link został skopiowany

Zakupy w styczniu. Gdzie ceny były najniższe? Nie w popularnych dyskontach

Dyskonty uchodzą za miejsca, w których oferuje się najkorzystniejsze ceny za produkty. Średnia wartość koszyków w styczniu pokazuje, że to nie zawsze prawda.
Wózek z zakupami
zdjęcie ilustracyjne; fot. Tomasz Fritz / Agencja Wyborcza.pl

Wartość koszyków zakupowych to przedmiot comiesięcznych badań przeprowadzanych przez firmę ASM Sales Force Agency. Eksperci analizują ceny 40 analogicznych produktów wśród różnych sieci handlowych z 10 kategorii (chemia domowa i kosmetyki; mięso, wędliny, ryby; mrożonki; nabiał; napoje; produkty tłuszczowe; słodycze; sypkie, czyli produkty instant; używki i alkohol oraz dodatki typu keczup czy majonez). Badanie przeprowadza się w 50 punktach kilkunastu najpopularniejszych sklepów, zarówno stacjonarnych, jak i prowadzących sprzedaż online, w różnych miastach na terenie Polski. Co przyniosła analiza styczniowych zakupów? Niektóre dane są zaskakujące.

Najtańsze zakupy? Nie w dyskontach

W styczniu średnia wartość koszyka wyniosła 229,20 zł - to o 2 proc. więcej w porównaniu do grudnia zeszłego roku, ale o 1,1 proc. mniej niż w rok temu, gdy za koszyk płaciliśmy średnio 231,72 zł.

Gdzie było najtaniej? Najniższa wartość koszyka zakupowego w styczniu wyniosła 206,35 zł, co odnotowano w sklepach sieci Auchan. Najdroższą ofertę wśród sklepów stacjonarnych można było znaleźć w Selgrosie, gdzie za te same produkty trzeba było wydać o ponad 40 zł więcej, bo 249,46 zł. To i tak niewielka różnica, jeśli porównamy ceny w sklepie internetowym e-grocery - tam średnia wartość koszyka wyniosła aż 272,65 zł.

Biedronka czy Lidl - gdzie taniej?

Popularne dyskonty nie znalazły się na samym czele listy, choć jednemu było blisko. Od konkurencyjnej sieci lepiej wypadła Biedronka, gdzie za koszyk trzeba było zapłacić 215,59 zł. W Lidlu wartość ta była wyższa o ok. 9 zł - 224,52 zł.

Raport koszyka zakupowego ASM Sales Force Agency - styczeń 2021
Raport koszyka zakupowego ASM Sales Force Agency - styczeń 2021ASM Sales Force Agency

Zaskakujące różnice w cenach

W przypadku wielu produktów ceny pomiędzy najtańszymi a najdroższymi nie były duże. Jednak kilka pozycji zwróciło szczególną uwagę. Jak czytamy na portalu Wiadomości Handlowe, popularna herbata w cenie minimalnej w Biedronce kosztowała 9,99 zł, zaś w maksymalnej w Selgrosie aż 41,51 zł. Innym przykładem jest szampon o pojemności 400 ml, którego najniższa cena w Auchan wyniosła 9,99 zł, zaś maksymalna w E.Leclerc - 22,99 zł.

Zobacz wideo Chili con carne - Meksyk w twojej kuchni

Wyniki badania was zaskoczyły? Gdzie najczęściej robicie zakupy?

Dziękujemy za przeczytanie artykułu!

  • Link został skopiowany
Więcej o: