Polskie produkty reklamowane przez gwiazdy Hollywood. Pamiętacie te spoty?

Zwykle widzieliśmy ich w zagranicznych wielomilionowych produkcjach, aż nagle pojawili się w reklamach polskich produktów. Dziś wspominamy spoty, w których wystąpiły gwiazdy Hollywood. Pamiętacie?

Sobieski i Bruce Willis

Polacy są dumni z wielu "swoich" produktów, ale wódka zdecydowanie znajduje się w czołówce. A co dopiero wtedy, gdy nasz trunek reklamuje taka sława, jak Bruce Willis. W 2010 roku aktor wystąpił w reklamie wódki Sobieski i stał się jej ambasadorem. Przez cztery lata reklamował markę, za co miał otrzymać honorarium w wysokości 16 milionów dolarów oraz stał się udziałowcem Grupy Belvedere - producenta wódki.

 

Arctic i Cindy Crawford

Ambasadorką marki została także Cindy Crawford. Hollywoodzka aktorka w 2004 roku podpisała kontrakt z Hoop Polska, producentem wody Arctic. Reklama została nakręcona w Hollywood, a na całą kampanię firma miała wydać około 10 milionów złotych. Ten ruch miał się jej opłacić, ponieważ przez długi czas Arctic była jedna z najbardziej rozpoznawalnych wód w Polsce. Nie ma co się dziwić: taka sława z butelką "naszej" wody w dłoni? To musiał być hit.

 

A pamiętacie te reklamy? My wspominamy z rozrzewnieniem:

Dziecko przez tvOsiem reklam jedzenia, które wspominamy z łezką w oku. Pamiętacie?

Cisowianka Perlage i Monica Bellucci

Aktorką, która także reklamowała wodę, produkowaną przez polską firmę jest Monica Bellucci. W 2012 roku zgodziła się wystąpić w spocie Cisowianki Perlage. Jednak nie tylko dzięki jej udziałowi o wodzie zrobiło się głośno. Wokół urósł powstał bowiem mały skandal, ponieważ producenci zostali zaskarżeni do Komisji Etyki Reklamy o łamanie ustawy o ochronie języka ojczystego. Jednak nie przeszkodziło to marce w rozwoju. Dziś Cisowianka w dalszym ciągu znajduje się w czołówce najbardziej rozpoznawalnych wód na polskim rynku.

 

EB i Jean Reno

Również polskie piwo znalazło się w dłoniach jednego z hollywoodzkich aktorów. Jean Reno na początku lat 2000 reklamował bowiem piwo EB. Kampania miała kosztować nawet pół miliona dolarów, lecz nie wyszła Grupie Żywiec (która pod koniec lat 90. przejęła browar) na dobre. Przez kilkanaście lat EB stało się zapomnianym piwem, by w 2017 ponownie pojawić się na sklepowych półkach. Produkt nie przyniósł firmie spektakularnego sukcesu, lecz w dalszym ciągu można dostać do w sklepach.

 

Makaron Malma i Sophia Loren

Sophia Loren to niekwestionowana ikona - zarówno światowego kina, jak i dobrego stylu. W 2002 roku zgodziła się na współpracę z polską marką, która produkowała makarony. Stało się to za pośrednictwem nowych właścicieli - francuskiego małżeństwa Anny i Michela Marbot, którzy przejęli fabrykę. Początkowo do tej roli chcieli zatrudnić Luciano Pavarotti, jednak ostatecznie padło na Sophię Loren. Choć Malma w 2010 roku ogłosiła upadłość (potem została przejęta przez grupę Maspex), trzeba przyznać, że mało kto nie zawiesił oka na reklamie, gdy pojawiała się w telewizji.

 

Jak influencerzy wyłudzają darmowe jedzenie: Insta-barter, czyli obiad w zamian za reklamęJak influencerzy wyłudzają darmowe jedzenie: Insta-barter, czyli obiad w zamian za reklamę

Pamiętaliście wszystkie reklamy? Która najbardziej utkwiła wam w pamięci?

Więcej o: