Taka sytuacja przydarzyła się ostatnio Piotrowi Kołomyckiemu, członkowi zarządu stołecznej Platformy Obywatelskiej. Nie omieszkał podzielić się informacją na swoim Twitterze. Choć sam polityk podszedł do sprawy raczej żartobliwie, z pewnością nie należy do przyjemnych ani godnych pochwały.
Nie ma to jak Pendolino! "Przygotowaliśmy dla państwa poczęstunek". @PKPIntercityPDP, dziękuję! Chociaż przyznam, że wolę nie wiedzieć, jak mógłby wyglądać poczęstunek w drugiej klasie
- napisał w tweecie.
Kołomycki podróżował pociągiem linii premium Intercity, Pendolino. "Pochwalił się" posiłkiem, jaki otrzymywali pasażerowie pierwszej klasy. Choć sam gest z pewnością sprawił, że jako podróżni poczuli się zaopiekowani, posiłek niestety znacząco odbiegał od standardów jakości. I niestety nie mowa tu o zbyt cienko ukrojonej szynce czy za małej ilości masła. Na zdjęciu, które polityk załączył do tweeta, widać dwie kanapki - całkiem bogato wypełnione dodatkami. I równie bogato nakrapiane pleśnią. Grzyb pojawił się nie tylko w formie plam na bułce, lecz także zaczął z niej "wychodzić", tworząc twór na kształt waty. Taka kanapka zdecydowanie zbyt długo czekała na wydanie.
Pod postem Kołomyckiego pojawiło się sporo komentarzy. Wiele osób zarzucało mu brak natychmiastowej reakcji i zgłoszenia sytuacji do obsługi pociągu. Polityk wyjaśnił, że obsługa rzeczywiście wymieniła jego posiłek. Inni zaczęli dzielić się własnymi historiami lub po prostu zaczęli żartować z zaistniałej sytuacji.
Odezwali się także administratorzy konta samego PKP Intercity. Poprosili o podzielenie się danymi, dotyczącymi podróży w celu weryfikacji i podjęcia dalszych kroków.
Otrzymaliśmy również maila od rzeczniczki prasowej PKP Intercity Katarzyny Grzduk ze stanowiskiem spółki:
"Wyjaśniamy sytuację, która miała miejsce w sobotę 11 września w pociągu Express InterCity Premium z franczyzobiorcą świadczącym usługi dla WARS. Pragniemy podkreślić, że podobny przypadek nie został nigdy wcześniej odnotowany. Dbamy o to, aby posiłki dla naszych pasażerów były przygotowywane w wagonach gastronomicznych WARS zgodnie z odpowiednimi standardami jakościowymi i zasadami bezpieczeństwa zdrowotnego żywności. Zależy nam na jak najwyższej jakości usług świadczonych na pokładach pociągów PKP Intercity, dlatego każde zgłoszenia dotyczące nieprawidłowości są przez nas szczegółowo sprawdzane" - zapewniła.