Więcej najnowszych informacji znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl.
Pierwsze restauracje Popeyes powstały w Nowym Orleanie już w 1972 roku i w ciągu kolejnych lat były otwierane w przeróżnych lokalizacjach na całym świecie, m.in.: w Indiach, Japonii, Wietnamie, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii czy Szwajcarii.
W 2023 roku do tego grona dołączy również Polska. Sieć dotrze jednak nie tylko do naszego kraju, lecz planuje szerszą ekspansję w Europie Środkowo-Wschodniej. Lokale Popeyes pojawią się również w Czechach czy Rumunii. Łącznie w regionie w ciągu najbliższych 10 lat ma zostać otwartych blisko 600 restauracji sieci.
Media biznesowe zwracają uwagę, że Popeyes stanie się konkurencją dla popularnego u nas McDonald'sa. Money.pl zauważa, że pojawienie się sieci na rynku polskim to efekt nabycia praw franczyzowych Burger Kinga i Popeyes przez Restaurant Brands International i McWin. Taki ruch ma wpłynąć także na rozwój obecnego już w naszym kraju Burger Kinga.
Fastfoodowy gigant został założony w Nowym Orleanie w amerykańskim stanie Luizjana. W menu znajdują się m.in. takie pozycje, jak panierowane kawałki kurczaka, smażone krewetki, ostre skrzydełka hot wings, nuggetsy, a także burgery czy frytki. Na razie nie wiadomo, jak dokładnie będzie wyglądało menu w polskich lokalach i czy będzie się jakkolwiek różnić od amerykańskiej oferty.
Nie znamy również szczegółów dotyczących cen. Gdyby jednak przeliczyć ceny produktów z amerykańskiego menu, to przykładowo za osiem nuggetsów zapłacilibyśmy około 22 zł, za 12 sztuk 35 zł, za cztery kawałki kurczaka Signature Chicken Classic w zestawie z napojem i ciastkiem 62 zł, za samego burgera Classic Chicken Sandwich 20 zł, a w zestawie - prawie 47 zł.
Źródło: money.pl, portalspozywczy.pl, inf. własna