Zamienniki chleba szybko zdziałają cuda. Są niczym spalacze tłuszczu. Na wadze będzie mniej i mniej

Zamienniki chleba mają doprowadzić do obniżenia ilości węglowodanów w diecie, co ma przyczynić się do szybszego chudnięcia. Czym jednak zastąpić pieczywo, by dalej jeść tak, jak lubimy i by było smacznie? Odpowiadamy.

Warto pamiętać, że skuteczne odchudzanie wiąże się przede wszystkim z ujemnym bilansem kalorycznym. Jeśli go przekroczymy, na pewno nie schudniemy. Możemy jeść wszystko, ale w rozsądnych ilościach, które mieszczą się w bilansie.  

Zobacz wideo Przepis na szybki domowy chleb z ziaren. Nie potrzebujesz ani mąki, ani drożdży

Zamienniki chleba - co warto włączyć do diety? Waga będzie spadać 

Waga będzie spadać, jeśli zachowamy ujemny bilans kaloryczny. Możemy oczywiście jeść zwykły chleb w mniejszych ilościach i chudnąć, jednak zamienniki pozwolą nam na to, by zjeść więcej i pozbyć się nadwyżki węglowodanów, z którymi wielu ma problem.  

Świetną alternatywą dla białego pieczywa jest chleb czystoziarnisty, przygotowany z ziaren i orzechów. Będzie on bogaty w błonnik i zdrowe tłuszcze, co sprawia, że szybko będziemy najedzeni, a organizmowi dostarczymy wielu potrzebnych substancji. 

Chleb mogą zastąpić też wafle ryżowe, choć w ich przypadku należy uważać ze względu na wysoki indeks glikemiczny. W sklepach ze zdrową żywnością warto szukać też takich produktów jak bezglutenowe chlebki z gryki, kaszy jaglanej czy pomidorów. Jeśli poszukiwania okażą się niezbyt owocne, można przygotować je w domu samodzielnie. 

Czy chleb jest zdrowy? Dieta bez chleba może mieć sporo korzyści 

Zamienniki pieczywa przydadzą się nie tylko na diecie redukcyjnej, ale też podczas takich schorzeń jak celiakia, nietolerancja glutenu czy nadwrażliwość na drożdże. Dieta bez chleba to strzał w dziesiątkę dla osób z insulinoopornością lub cukrzycą, ponieważ wówczas możemy lepiej kontrolować poziom cukru we krwi. Redukcja kilogramów nie jest jedynym pozytywem. Gdy zrezygnujemy z chleba, poprawi się również wygląd skóry. 

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.