Pod lupę wzięli szynki z Lidla i Biedronki. Sprawdzali nie tylko cenę. Która jest lepsza?

Bitwa między najpopularniejszymi dyskontami trwa w najlepsze i budzi sporo emocji nie tylko wśród klientów. Sklepy prześcigają się w analizowaniu koszyków cen, promocjach i ogłaszaniu zwycięzcy. Tymczasem eksperci sprawdzają najpopularniejsze produkty. Tym razem pod lupę wzięto m.in. składy szynek.

Na zakupach często kierujemy się głównie ceną, polując na promocje i kupony, które pozwolą zaoszczędzić. Ceny odgrywają też najważniejsze role w koszykach zakupowych, czyli analizach przeprowadzanych po to, by wskazać najtańszy sklep. Co, jeśli przyjrzymy się także składom produktów? Który dyskont okaże się tu zwycięzcą, Lidl czy Biedronka?

Zobacz wideo Biedronka czy jednak Lidl? Porównujemy aplikacje dwóch największych dyskontów w Polsce

Sprawdzili składy produktów z dyskontów. Jak wypadła szynka z Lidla i Biedronki?

"Wojny cenowe" między Biedronką a Lidlem skłoniły już jakiś czas temu ekspertów do przyjrzenia się najpopularniejszym produktom. Fundacja Pro-Test przeanalizowała pomidory, jabłka i ziemniaki sprzedawane w dyskontach. Celem badania było sprawdzenie, ile pestycydów znaleźć można w owocach i warzywach.

Portal czytamyetykiety.pl postanowił z kolei wziąć pod lupę składy i ceny najpopularniejszych produktów. W koszyku znalazła się między innymi szynka wieprzowa. W tym przypadku cena za 100 g była taka sama w obu sklepach i wynosiła 6,66 zł. Różnice i to spore pojawiły się jednak w składzie. Pikok Pure z Lidla w 95 proc. składa się z szynki wieprzowej, a 100 g produktu to 108 kcal, 3,2 g tłuszczu (w tym 0,8 g nasyconego) i 1,9 g soli. Z kolei szynka Kraina Wędlin Nature z Biedronki to 104 g mięsa w 100 g produktu. Jeśli chodzi o zawartość składników odżywczych, to w 100 g mamy 114 kcal, 3 g tłuszczu (w tym 1,2 g nasyconego) i 2,3 g soli.

Obie szynki są w porządku, jednak na prowadzenie minimalnie wysuwa się Lidl.

Na ocenę wpłynął przede wszystkim skład. W przypadku szynki z Lidla był krótszy i prostszy. Zawierała też mniej soli i kwasów tłuszczowych nasyconych, nie miała też dodatku glukozy.

 

Lidl czy Biedronka, kto wygrywa? Pod względem cen zwycięzca jest jeden

Czytamyetykiety.pl przeanalizował łącznie 24 produkty sprzedawane w Lidlu i Biedronce. Pod lupę wzięto m.in. chleb słonecznikowy, masło, ser gouda, parówki, ale też sosy do makaronu i sok pomarańczowy. Sprawdzano składy, w których szukano przede wszystkim takich dodatków, jak sól, cukier, ale też składników odżywczych. Jak prezentuje się wynik badania? Pod względem cen zdecydowanie wygrał Lidl. Za produkty potrzebne do analizy eksperci zapłacili tam 117,69 zł, podczas gdy w Biedronce 124,50 zł. Co, jeśli chodzi o składy? W tym przypadku, choć różnice były minimalne, zwycięzcą zdecydowanie okazała się Biedronka.

Aż 14 produktów oceniliśmy jako lepsze od tych lidlowskich. Dodatkowo były dwa remisy, a Lidl królował tylko w 8 kategoriach.
Więcej o: