Barilla podkreśla rolę domowego stołu na całym świecie nową reklamą autorstwa Publicis Italy

Barilla, wiodący producent makaronu na świecie, rusza z nową międzynarodową kampanią marketingową autorstwa Publicis Italy. Kampania będzie emitowana od 21 września w 18 krajach: Polsce, Arabii Saudyjskiej, Austrii, Bośni, Chorwacji, Francji, Grecji, Hiszpanii, Kanadzie, Meksyku, Niemczech, Norwegii, Rosji, Rumunii, Serbii, Słowenii, Stanach Zjednoczonych i na Węgrzech. Nowy projekt wzmacnia przekaz marki związany z bliskością względem życia codziennego i wiarą w lepsze jutro.

Ostatnie miesiące całkowicie zmieniły nawyki ludzi. Dom stał się jedynym ośrodkiem wielu działań, które kiedyś prowadziliśmy poza nim. Często doprowadzało to do zmiany pierwotnego przeznaczenia wielu rzeczy, ale równocześnie pozwalało na ponowne odkrycie przyjemności czerpanej z zasiadania przy stole. Taka właśnie jest sceneria nowego międzynarodowego filmu wyprodukowanego przez BRW i nakręconego w Budapeszcie i Rzymie przez wielokrotnie nagradzanego reżysera spotów reklamowych – Reynalda Gresseta, znanego ze swojej wrażliwości na estetykę i tętniących życiem obrazów.

Główną rolę odgrywają w nim stoły z całego świata uchwycone w prozie życia codziennego, w towarzystwie ludzi, którzy wykorzystują je do pracy na swoich laptopach, do odrabiania prac domowych, do ćwiczeń, a nawet używają ich jako perkusji. Kreatywność ludzka rozwija się wraz z działającym na wyobraźnię, emocjonalnym crescendo – w rytm piosenki „Beautiful That Way” ze ścieżki dźwiękowej filmu Roberta Benigniego „Życie jest piękne” autorstwa Nicoli Piovaniego, który otrzymał za nią jeden z trzech Oscarów zdobytych przez ten obraz. To ponadczasowe arcydzieło, które reprezentuje piękno włoskiej kultury na szczeblu międzynarodowym. To oda do życia, do przebudzenia, do nieograniczonej nadziei, która w końcowej scenie reklamy łączy się z tradycyjnymi wartościami marki.

Gdy na stole pojawia się makaron, na nowo staje się on pełnym gościnności i ciepła miejscem spotkań rodziny i przyjaciół. Nie jest to zwykły stół, ale dom – jak głosi slogan: „Od 1877 roku Barilla sprawia, że stół staje się sercem domu”.

Spot, dostępny w formatach 15'', 30'' i 60'', będzie emitowany na kanałach telewizyjnych i cyfrowych.

„Ta kampania miała na celu postawić na pierwszym planie codzienność stołów na całym świecie. W tym trudnym okresie były one wykorzystywane w najróżniejszy, nietypowy sposób. Ale to właśnie w momencie, gdy na stole pojawia się makaron, bliscy gromadzą się wokół niego i na nowo doceniają znaczenie słowa »dom«. To przekaz o bliskości i nadziei na lepsze jutro” – powiedział Gianluca Di Tondo, dyrektor ds. marketingu Barilli.

Grupa Barilla

Barilla jest firmą rodzinną, nienotowaną na giełdzie, którą kierują bracia Guido, Luca i Paolo Barilla. Firmę założył ich pradziadek, Pietro Barilla, który w 1877 r. w Parmie otworzył piekarnię. Obecnie Barilla słynie z doskonałych produktów spożywczych we Włoszech i na całym świecie. Poprzez swoje marki – Barilla, Mulino Bianco, Pan di Stelle, Gran Cereale, Harrys, Pavesi, Wasa, Filiz, Yemina i Vesta, Misko, Voiello i Cucina Barilla – firma promuje smaczną, radosną i zdrową dietę, inspirowaną dietą śródziemnomorską i włoskim stylem życia.

Kiedy Pietro otwierał swój sklep ponad 140 lat temu, jego najważniejszym celem było przygotowywanie dobrego jedzenia. Dziś zasada ta przyświeca wszelkim działaniom biznesowym Barilla: „Dobre dla Ciebie, dobre dla planety” („Good for You, Good for the Planet”) – ten slogan wyraża codzienne zaangażowanie ponad 8000 ludzi, którzy pracują w spółce, oraz uczestników łańcucha dostaw, którzy dzielą z firmą jej wartości i dbałość o jakość.

„Dobre dla Ciebie” oznacza stałe udoskonalanie oferty produktów oraz zachęcanie do prowadzenia zdrowego stylu życia, a także ułatwianie ludziom dostępu do żywności.

„Dobre dla planety” oznacza promowanie zrównoważonych łańcuchów dostaw, a także redukcję emisji CO2 i zużycia wody.

Copyright © Agora SA