RESTAURANT WEEK W KAMPANII #JEDZDLAZIEMI ZACHĘCA DO RACJONALNYCH WYBORÓW ŻYWIENIOWYCH DLA DOBRA PLANETY

Wystartowała ogólnopolska kampania społeczna #JedzDlaZiemi#JedzDlaKlimatu będąca kolejną odsłoną akcji #SzanujJedzenie realizowanej we współpracy z Bankami Żywności. Akcja ma uświadamiać, jak wielkie znaczenie dla kondycji naszej Planety mają codzienne decyzje żywieniowe, a także zachęcać do racjonalnych wyborów w tym zakresie i niemarnowania jedzenia. Jej inicjatorem i organizatorem jest RestaurantClub zrzeszający gości i najlepsze restauracje - organizator największego w Polsce festiwalu kulinarnego Restaurant Week. Kampania edukacyjna #JedzDlaZiemi #JedzDlaKlimatu potrwa do 15 listopada obejmując także Światowy Dzień Żywności (16 października) podczas którego RestaurantClub jako partner Banków Żywności weźmie udział w konferencji na temat ograniczania marnowania jedzenia w Polsce.

Idea edukowania o wpływie niewłaściwych decyzji żywieniowych na klimat planety, zachęcanie do racjonalnych wyborów jedzeniowych, niemarnowania żywności oraz do zachowań w duchu filozofii zero - waste, leżą u podstaw wszystkich festiwali organizowanych przez RestaurantClub. Sam system wcześniejszej rezerwacji menu online sprawia, że uczestniczący w festiwalach goście aktywnie ograniczają marnowania jedzenia. Restauracje znając wcześniej liczbę gości i ich menu, kupują dokładnie tyle składników, ile potrzeba. Według szacunków organizatorów, dzięki systemowi wcześniejszego wyboru menu online, goście Restaurant Week zapobiegli w 2019 zmarnowaniu co najmniej 25 ton jedzenia.

#JEDZDLAZIEMI - MENU JARSKIE/RYBNE NA PIERWSZYM MIEJSCU

Aż 1/3 problemów klimatycznych jest związana z nieracjonalnym gospodarowaniem żywnością. Jednym z największych zagrożeń dla naszej planety obok marnowania jedzenia, jest przemysłowa hodowla mięsa, która ma dramatyczny wpływ na środowisko - większy niż cały światowy przemysł wydobywczy. Pomimo tego, że spożycie mięsa w Polsce spada, to w dotychczasowych edycjach festiwali organizowanych przez RestaurantClub, nadal 2/3 Gości wybierało menu mięsne. Organizatorzy i restauracje mają ambicję, aby jak najszybciej odsetek zamawianych menu jarskich/rybnych wzrósł do 50%. Dlatego też po raz pierwszy w historii Restaurant Week menu jarskie/rybne jest proponowane Gościom na pierwszym miejscu.

Jako największe wydarzenie kulinarne odczuwamy dużą odpowiedzialność za wpływ na kulturę jedzenia poza domem w Polsce i co za tym idzie pośrednio na katastrofę klimatyczną na Ziemi. Dlatego też festiwalowi po raz kolejny będzie towarzyszyć ogólnopolska kampania społeczno-ekologiczna. Pierwszy raz w historii Restaurant Week na pierwszym miejscu pojawią się dania jarskie i rybne. Promowane będą także składniki zero-waste, natomiast zakazane plastikowe słomki i opakowania na wynos. - mówią Paweł Światczyński i Maciej Żakowski, organizatorzy festiwalu Restaurant Week i kampanii #JedzDlaZiemi #JedzDlaKlimatu.

Ogólnopolska kampania jest skierowana do gości i restauracji uczestniczących w nachodzącej edycji festiwalu Restaurant Week, która odbędzie się w dniach 28 października – 15 listopada, (trwają rezerwacje na www.RestaurantWeek.pl).

***

7 zasad #JedzDlaKlimatu #JedzDlaZiemi

1. Nie kupuj za dużo. Najedz się przed zakupami.

2. Nie wyrzucaj. Zabierz resztki z restauracji na później.

3. Nie jedz mięsa. Ograniczaj albo zostań wege.

4. Kupuj ekologicznie. Zwracaj uwagę na skład i pochodzenie.

5. Nie marnuj. Regularnie sprawdzaj zawartość lodówki.

6. Dziel się. np. poprzez Banki Żywności.

7. Uczęszczaj na Festiwale z wcześniejszym wyborem menu

***

Festiwal Restaurant Week odbędzie się w dniach 28 października – 15 listopada w kilkunastu miastach i regionach: Warszawie, Łodzi, Lublinie, Rzeszowie, na Podhalu, Krakowie, na Śląsku, Wrocławiu, Poznaniu, Trójmieście, Szczecinie, Białymstoku, Warmii i Mazurach, a także Toruniu.

***

Organizatorem akcji #JedzDlaZiemi #JedzDlaKlimatu, towarzyszącej festiwalowi Restaurant Week, jest RestaurantClub. RestaurantClub.pl. to największa platforma do kulinarnych odkryć i rezerwacji zrzeszająca gości i restauracje. Club wspiera niezależną scenę restauracyjną oraz kontynuuje misję społeczno- ekologiczną mającą na celu edukację w zakresie ograniczenia marnowania żywności. Dzięki wcześniejszemu wyborowi menu przy dokonywaniu rezerwacji online, marnowanie jedzenie w restauracjach ograniczone zostaje do minimum. Jego działania prospołeczne zostały zauważone przez branżę i nagrodzone Food Business Awards w kategoriach “Wydarzenie kulinarne roku” oraz „Koncept społecznie odpowiedzialny (CSR)”.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.