Słoneczna wyspa pełna smaku
Kuchnia sycylijska cechuje się intensywnymi smakami i soczystością, dzięki słońcu, które świeci tutaj około 300 dni w roku. To właśnie owoce i warzywa są podstawą kultury kulinarnej tej niezwykłej wyspy. Chociaż jej kuchnia ma wiele wspólnego z kuchnią włoską, sycylijske specjały mają również wpływy greckie, hiszpańskie, francuskie i arabskie. Po stronie Palermo widać duży wpływ pólnocnej Afryki, a wschodnia część z miastem Katania to strona wulkaniczna, gdzie prym wiodą greckie nuty.
Jedzenie to absolutnie najważniejszy temat na tej cudownej, włoskiej wyspie i dopiero po spróbowaniu oryginalnych, lokalnych smaków, będziecie mogli powiedzieć, że naprawdę byliście i doświadczyliście Sycylii.
Italiamo Sicilia Style – Nowość!
Produkty Italiamo Sicilia Style to rozszerzenie najpopularniejszego tygodnia tematycznego w Lidlu, czyli tygodnia włoskiego. Wśród nowych produktów, znajdą się takie smakołyki:
- tradycyjny ser primosale z mleka owczego i krowiego (39,90 zł / kg)
- oryginalna oliwa z Sycylii ( 23,99 zł / 500 ml)
- ryżowe kuleczki arancini (6,99 zł / 300 g)
- czerwone sycylijskie pesto (9,99 zł / 190 g)
- caponata, czyli pasta z bakłażana (3,99 zł / 212 g)
- sycylijski krem z pistacji (9,99 zł / 190 g)
- passata/sos z sycylijskich pomidorków daktylowych (4,99 zł / 360 g)
- paste di mandorla, czyli słodkie ciasteczka z mąki migdałowej z pistacjami (11,99 zł / 150 g)
- oryginalne torroncini, czyli biały miękki nugat z migdałami (9,99 zł / 180 g)
Oprócz produktów pod marką Italiamo Sicilia Style pojawi się też oryginalny, markowy makaron Alberto Poiatti prosto z Sycylii (5,99 zł 1 kg).
„Nasi klienci bardzo polubili markę Italiamo, dlatego wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom, postanowiliśmy wprowadzić dodatkowy tydzień tematyczny, z produktami jednego z najpopularniejszych regionów Włoch, jakim jest właśnie Sycylia. Kuchnia Italii cieszy się ogromnym zainteresowaniem w Polsce, a dzięki nowemu asortymentowi w niskich, lidlowych cenach chcemy zapewnić konsumentom możliwość poznania jej jeszcze bliżej" – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communication and CSR Lidl Polska.