Ograniczanie produktów zwierzęcych w diecie na rzecz tych pochodzenia roślinnego zyskuje coraz większą grupę zwolenników. To właśnie z myślą o nich powstają takie inicjatywy, jak Veganuary (z ang. vegan - wegański, January - styczeń). To brytyjska akcja, mająca na celu zachęcanie producentów żywności, detalistów i sieci gastronomiczne do wprowadzenia większej liczby produktów roślinnych do swojej oferty. Jak wynika z danych organizatora inicjatywy najczęstszymi powodami, które skłaniają uczestników do wzięcia udziału w wyzwaniu są: chęć poprawy stanu zdrowia (46 proc.), dobrostan zwierząt (34 proc.) i troska o środowisko (12 proc.). Kwestie te są na tyle istotne, że Veganuary przyciągnął 250 tys. osób w 2019 roku, a rok później było ich blisko 500 tys.
Zgodnie z ideą „W trosce o lepsze jutro" Lidl Polska od wielu lat wspiera lokalne oraz globalne inicjatywy na rzecz społeczności i środowiska naturalnego. W ten sposób sieć chce aktywnie przyczyniać się do zmian w zakresie jakości życia, poziomu zdrowia czy ograniczenia wpływu ludzkości na degradację środowiska. W tym celu Lidl Polska nieustannie śledzi trendy obecne na rynku. W odpowiedzi na potrzeby coraz większej grupy osób starających się wprowadzić do swojej diety więcej produktów roślinnych czy też ograniczających spożycie mięsa, powiększa ofertę o produkty
przeznaczone dla wegan, wegetarian oraz fleksitarian zarówno pod markami własnymi jak i markami producentów. Sieć oferuje szeroki wybór produktów dla wegan m.in. BIO dżemy, masła orzechowe, pasty warzywne, kasze, oliwy i olej. Nie brakuje także alternatyw dla nabiału tj. vegangurty, vegangurty BIO, desery wegańskie, czy napoje roślinne Vemondo.
Z myślą o tej grupie klientów oraz wszystkich, którzy chcieliby wzbogacić swoją dietę o produkty roślinne, we wszystkich sklepach należących do sieci w maju 2020 r. wyodrębniono dedykowaną „Wege Strefę Lidla". Na tę chwilę w Wege Strefie Lidla klienci mogą znaleźć m.in. roślinne przekąski, alternatywy dla mięsa czy też pasty warzywne, hummus oraz tofu.
Warto zaznaczyć, że asortyment wegetariański dostępny w Lidlu jest każdego tygodnia rozszerzany o produkty sprzedawane w ramach tzw. czasowych promocji. Chcąc umożliwić klientom dostęp do szerokiej oferty tej kategorii asortymentu, w sklepach Lidl w następnych tygodniach pojawią się kolejne produkty marki Vemondo, m.in. wegańskie burgery, tofu czy jogurty roślinne.
Wege Miesiąc z Lidl Polska
Styczeń to dla wielu osób okazja do noworocznych postanowień, zadbania o kondycję czy wprowadzenia nowej diety. W związku z tym zachęcamy naszych klientów do wypróbowania naszej oferty roślinnej w ramach miesiąca wege.
Od 3.01 w sklepach Lidl Polska znajdziemy między innymi roślinne zamienniki potraw, które większości z nas kojarzą się z mięsem. Wśród propozycji dań na ciepło znajdziemy na przykład wegańskie nuggetsy z groszku Vemondo (8,99 zł/ 300g), wegańską lasagne Vemondo (11,99 zł/ 400g) czy wegański falafel Vemondo (6,99 zł/ 200g).
Amatorów zdrowych i smacznych przekąsek z pewnością zainteresują roślinne dodatki do potraw, jak choćby ketchup z dyni Kotlin (4,99 zł, 490g), wegańskie pesto Vemondo (4,99 zł/ 190g) czy wegański hummus Chef Select (3,99 zł/ 200g).
Osoby, które starają się wyeliminować ze swojej diety, takie produkty jak jaja czy żółty ser również znajdą coś dla siebie. W Lidl Polska dostępne będą wegańskie plastry Vemondo, które mogą być doskonałą alternatywą dla sera wytwarzanego z mleka, a także zamiennik jaj – Veggs wegańska alternatywa dla jajek (9,99 zł/ 102g).
W każdym tygodniu stycznia szykujemy specjalne promocje, a także kolejne nowości. Zachęcamy klientów do śledzenia naszej oferty na stronie lidl.pl, w aplikacji Lidl Plus oraz gazetkach dostępnych w sklepach stacjonarnych.
Oferta dostępna będzie w sklepach stacjonarnych Lidl Polska od poniedziałku, 3 stycznia do wyczerpania zapasów.
Informacje o firmie:
Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy oraz w USA. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w 30 krajach istnieje w przybliżeniu 11.550 sklepów tej marki, a w Polsce około 800.