Poznaj Ukrainę od kuchni z nową ofertą Lidl Polska

Kuchnia ukraińska znana jest z sycących, aromatycznych potraw, których smak i prostota przygotowania trafiają w niejedne gusta. Od poniedziałku 13 lutego, w ramach Tygodnia Ukraińskiego, klienci sieci Lidl Polska będą mieli szansę spróbować wielu tradycyjnych potraw naszych sąsiadów. W ofercie m.in.: pielmieni, bliny, wareniki oraz wiele dań w ukraińskim stylu.

Rozsmakuj się w ukraińskich specjałach!

Kuchnia ukraińska słynie ze smakowitych, sycących potraw. Jej podstawą są dania mączne, nabiał, kasze i warzywa. W zależności od regionu potrawy jednak znacząco się od siebie różnią. I tak przykładowo w daniach lwowskich można doszukać się znajomych smaków, rodem z naszej rodzimej kuchni. Kluczowy jest jednak sposób przygotowywania potraw, który różni się od tego, znanego z  domu. Dlaczego? Wpływ na bogactwo i  różnorodność kuchni ukraińskiej miało chociażby… ukształtowanie terenu i klimat. Powierzchnię kraju pokrywają głównie równiny - na tych terenach królują dania jarskie. Górzyste, zachodnie obszary Ukrainy, słyną natomiast z  potraw mięsnych i serów, a nad Morzem Czarnym zaserwują nam pyszne i świeże dania rybne. Ukraińskie specjały często wywodzą się z kuchni chłopskiej, którą charakteryzuje prostota oraz korzystanie z dobrodziejstw natury.

Materiał promocyjnyMateriał promocyjny 

Na tropie ukraińskich przysmaków…

Od poniedziałku 13 lutego warto zajrzeć do sklepów Lidl Polska w poszukiwaniu wschodnich przysmaków, ponieważ Tydzień Ukraiński zapowiada się naprawdę wybornie! W ofercie będzie można znaleźć m.in. pieczony według tradycyjnej, ukraińskiej receptury chleb typu ukraińskiego, za jedyne 3,29 zł/ 400 g/ 1 szt., który wyróżnia prosty skład oraz złocista, chrupiąca skórka. Prawdziwymi gwiazdami tego tygodnia będą też okrągłe wschodnie pierożki pielmieni oraz wareniki w cenie 6,99 zł/ 400 g/ 1 opak. Drugie z nich mogą być serwowane jako przystawka, danie główne bądź dodatek do rosołu. Na sklepowych półkach zagoszczą również tradycyjne naleśniki drożdżowe – tzw. bliny (5,99 zł/ 1 opak.) – które idealnie pasują zarówno do potraw słodkich, jaki i słonych. W ofercie nie zabraknie również: musztardy ukraińskiej mocnej (2,49 zł/ 120 g/ 1 opak.), majonezu 72% (7,99 zł/ 300 g/ 1 szt.) oraz ukraińskiego ketchupu (3,99 zł/ 250 g/ 1 opak.). Dodatki te nadadzą potrawom charakteru, wzbogacając je o smak i aromat. Sieć nie zapomniała również o fanach piwa: w sklepach będzie można znaleźć piwo lwowskie 1715 (3,79/ 500 ml/ 1 pusz.) oraz Obolon White (4,49 zł/ 500 ml/ 1 but.). Natomiast wielbiciele słodkości kupią w tych dniach Zefir malinowy (7,99 zł/240 g/ 1 opak.) – tradycyjne lekkie pianki z dodatkiem przecieru malinowego, minibatoniki z orzechami (6,99 zł/ 200 g/ 1 opak.), cukierki Tortufel Kyiv (2,49 zł/ 100 g). Dość nietypowy smakołyk znajdą też miłośnicy kulinarnych eksperymentów – mowa o ukraińskich sucharkach o smaku krabowym (2,39 zł/ 70 g/ 1 opak.). To prawdziwy rarytas dla ludzi głodnych nowych doznań smakowych. Lidl Polska zadbał również o potrzeby amatorów porannej kawy i  wieczornej herbaty: w sklepach będzie można znaleźć tradycyjną ukraińską kawę oraz herbatę czarną z dodatkami (7,49/ 20 torebek/ 1  opak.), m.in. o smaku syropu klonowego oraz orzechów pekan, produkowaną w Dnieprze, a także herbatę czarną British Empire lub Lord Grey (13,99 zł/ 100 torebek/ 1 opak.).

Materiał promocyjnyMateriał promocyjny 

Ukraińskie sucharki o smaku krabowym - 2,39 zł / 1 opak.

Zefir malinowy - 7,99 zł/ 1 opak.

Bliny - 5,99 zł/ 1 opak.

Pielmieni - 6,99 zł/ 1 opak.

Herbata czarna z dodatkami - 7,49 zł/ 1 opak.

British Empire lub Lord Grey, herbata czarna - 13,99 zł/ 1 opak.

Informacje o firmie:

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy oraz w USA. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w 31 krajach istnieje w przybliżeniu 12 000 sklepów tej marki, a w Polsce około 800. 

Materiał promocyjny PR marki Lidl Polska.

Copyright © Agora SA