Ponad 65 ton żywności zebranej w trakcie przedświątecznych zbiórek w sklepach Lidl Polska!

Lidl Polska wraz z parterami - Caritas Polska oraz Federacją Polskich Banków Żywności - po raz kolejny przeprowadzili wielkanocne zbiórki żywności w sklepach sieci. Dzięki zaangażowaniu klientów i pracowników przekazano potrzebującym ponad 65 ton żywności!

Świąteczne zbiórki żywności przeprowadzane każdego roku w sklepach Lidl Polska mają na celu przekazanie wsparcia osobom najbardziej potrzebującym. Sieć od wielu lat współpracuje z  Caritas Polska oraz Federacją Polskich Banków Żywności w zakresie edukacji żywieniowej oraz przeciwdziałania marnowaniu żywności. Dzięki wspólnym zbiórkom produkty spożywcze trafiają we właściwe ręce i mogą odmienić czyjeś Święta.

Co składa się na "Obraz szczęśliwych Świąt"?  W tym roku zbiórki odbywały się w sklepach Lidl Polska w dwa marcowe weekendy. Tradycyjnie zbierane były najbardziej przydatne produkty, czyli takie, które nie wymagają szczególnych warunków przechowywania oraz mają długi termin przydatności do spożycia, w tym zwłaszcza: mąka, makaron, cukier, bakalie, miód, kasza, konserwy, słodycze, olej, kawa, ryż.

"Z Lidl Polska współpracujemy od początku jego istnienia, czyli od 2002 r. Cieszymy się, że znaleźliśmy partnera, z którym wspólnie możemy stawiać czoła jednemu z największych wyzwań dzisiejszego świata – z jednej strony niedożywieniu, a z drugiej - marnotrawieniu żywności. Wspólnie przeprowadzamy dwa razy do roku zbiórki żywności, która trafia do najbardziej potrzebujących - chorych, samotnych, osób w kryzysie bezdomności czy wielodzietnych rodzin. Na temat potrzeby ograniczenia marnotrawienia żywności edukujemy podczas corocznych obchodów Światowego Dnia Żywności oraz poprzez realizowany w szkołach program "EkoMisja. Nie marnuję!", z którym co roku docieramy do tysięcy uczniów w Polsce"- mówi Beata Ciepła Prezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności.

"Współpracujemy z Lidl Polska przy różnorodnych programach polegających m.in. na przekazywaniu żywności i artykułów rzeczowych osobom w potrzebie, a także na wsparciu w modernizacji jadłodajni oraz organizacji zbiórek żywności. Wspólnie prowadzimy również edukację dotyczącą niemarnowania żywności. Na szybką pomoc Lidl Polska mogliśmy liczyć także podczas pandemii COVID-19. Środki przekazane przez sieć pomogły nam znacząco zwiększyć skalę pomocy dla lekarzy i pielęgniarek w ramach akcji "Wdzięczni Medykom" oraz udzielić niezbędnej pomocy seniorom objętym programem #PomocDlaSeniora" - komentuje ks. Marcin Iżycki Dyrektor Caritas Polska.

Lidl Polska dziękuje wszystkim klientom oraz pracownikom zaangażowanym w pomoc. Dzięki działaniom podejmowanym wspólnie z Caritas Polska oraz Federacją Polskich Banków Żywności możliwe było przekazanie ponad 65 ton produktów spożywczych, które odmieniają obraz świąt w wielu polskich domach.

Materiał promocyjny PR marki Lidl.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.