Polacy wybrali - oto nowy król wielkanocnych wypieków! W tym roku to sernik jest ulubionym ciastem Polaków na Wielkanoc

Jeszcze dwa lata temu mazurek był niekwestionowanym królem wielkanocnych wypieków [1]. W tym roku zwycięzcą jest sernik - tak wynika z sondażu zainicjowanego przez markę KASIA na temat świątecznych zwyczajów Polaków [2]. W rankingu ulubionych wielkanocnych ciast 2024 tuż za sernikiem plasuje się babka, a podium zamyka mazurek. Większość Polaków piecze ciasta samodzielnie, a ponad połowa badanych na świątecznym stole serwuje minimum 3 ciasta. Mieszkańcy Polski po prostu kochają piec na Wielkanoc!

Ciasta goszczą na świątecznych stołach aż u 97,4% Polaków. O tym, jak bardzo lubimy wielkanocne wypieki, świadczy liczba ciast na świątecznym stole – aż 53,9% respondentów wskazało, że u nich pojawiają się co najmniej 3. W opinii większości ankietowanych (73,4%), podczas tegorocznych świąt wielkanocnych będzie ich tyle samo, co w roku ubiegłym. Istotne jest także, że najczęściej są to ciasta przygotowywane w domach – aż 41,8% badanych deklaruje, że piecze je samodzielnie. Prawie 30% nie tylko piecze, ale też dodatkowo kupuje, natomiast 21,6% Polaków polega wyłącznie na ciastach wypiekanych m.in. w cukierniach i dla sklepów. 6,7% w ogóle nie piecze, ani nie kupuje ciast na Wielkanoc.

Najwięcej piecze Małopolska

Niezwykle ciekawie prezentuje się ranking województw pod względem udziału respondentów deklarujących pieczenie ciast na święta wielkanocne. Najwięcej osób, które wskazały, że podaje na stół wyłącznie ciasta pieczone w domu, zamieszkuje w województwach małopolskim (52,2%), lubuskim (51,9%) i warmińsko-mazurskim (50%). Najmniej – w województwie mazowieckim – 35,9%.

Ponadto, okazuje się, że pieczenie to nie tylko domena kobiet. Aż 60,6% ankietowanych mężczyzn przyznało, że przygotowuje wypieki na Wielkanoc!

Materiał promocyjny

W świątecznym menu konsumenci planują także uwzględnić ciasta wegańskie. Z przeprowadzonego badania wynika, że 15,1% respondentów przygotuje wypieki wyłącznie na bazie produktów roślinnych. Najwięcej osób złożyło taką deklarację w grupie wiekowej 30-49 lat (22,8%). A zatem na co piątym polskim stole wielkanocnym znajdzie się przynajmniej jedno ciasto ze składników roślinnych, czyli m.in. bez masła, jaj czy mleka.

Z Kasią Ci się upiecze

Jak wynika z sondażu przeprowadzonego na zlecenie marki KASIA, źródłem kulinarnych inspiracji są dla Polaków głównie znajomi i rodzina (63,5%) oraz kulinarne portale internetowe (60,7%). Kobiety częściej niż mężczyźni sięgają po przepisy z serwisów internetowych oraz po te proponowane przez influencerów. Mężczyźni z kolei częściej niż kobiety czerpią inspiracje od znajomych i rodziny oraz z programów telewizyjnych.

Konsumenci chcą więc korzystać ze sprawdzonych przepisów, aby mieć pewność udanych wypieków. Ich gwarancją są najwyższej jakości składniki. Z pomocą jak zawsze przychodzi produkowana w Polsce przez firmę Upfield – KASIA – marka numer 1 do pieczenia [3]. Jak wynika z przeprowadzonego badania [4], kostki do pieczenia KASIA używa 69,5% Polaków, głównie do przygotowywania wypieków na słodko, np. ciast, tortów, ale także do tart, pasztecików, pieczywa (24,5%), do smażenia (28,2%) albo jako składnik kremów (25,9%) "Najbardziej nas cieszy długoletnia lojalność Polaków w używaniu naszej polskiej królowej pieczenia. Ponad 70% badanych korzysta w swojej kuchni z kostki do pieczenia KASIA od ponad 5 lat, a prawie połowa – od ponad 10 lat! KASIA stała się więc marką ikoniczną" - mówi Marcin Tarka, Dyrektor ds. Sprzedaży w Upfield Polska 

Materiał promocyjny

KASIA doskonale sprawdzi się do wykonania wielkanocnych ciast – tych tradycyjnych, jak i nowoczesnych, w tym wegańskich. Dostępna jest w wersji klasycznej, wegańskiej bez laktozy oraz o maślanym smaku. Nie zawiera konserwantów ani tłuszczów trans i jest wzbogacana witaminami A i D.

Przepisy na perfekcyjne ciasta, czyli te, które błyskawicznie znikają z talerzy, można znaleźć na stronie www.mojeciasto.pl

[1] Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat na zlecenie marki KASIA, Sondaż dotyczący wielkanocnych zwyczajów kulinarnych, 2022, N=1000.
[2] Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat na zlecenie marki KASIA, Sondaż dotyczący wielkanocnych zwyczajów kulinarnych, marzec 2024 roku, N=1000.
[3] Za NielsenIQ: Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food), Sprzedaż wolumenowa w kg/litr i Sprzedaż wartościowa w PLN w okresie 35 t. 2022 – 34 t. 2023 (kończąc na 27.08.2023), w kategorii: Żółte Tłuszcze, segment: Pieczenie.
[4] Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat na zlecenie marki KASIA, Sondaż dotyczący wielkanocnych zwyczajów kulinarnych, marzec 2024 roku, N=1000.

Materiał promocyjny PR marki Kasia.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.