Suwalszczyzna

Więcej o:

• Polska. Suwalszczyzna zimą. Narty inaczej

puchu ostały się na Mazurach i Suwalszczyźnie. Postanowiliśmy zaryzykować, mając nadzieję, że uda nam się dogonić białą damę. Z piwnicy wyciągnęliśmy zakurzone, dawno nieużywane narty biegowe i już wkrótce mknęliśmy autem na północny wschód. Nie zawiedliśmy się. Polski biegun zimna powitał nas grubą

• Suwalszczyzna. W krainie kamedułów i kartaczy

na wspaniały widok na jezioro a potem na wielkiej polanie Powały. Znakomity początek weekendowego wyciszenia i lenistwa. W Krusznikach już czekali na mnie moi przyjaciele, których autem będziemy podróżować przez kolejne dwa dni po Suwalszczyźnie. Wysiadłem z wagonika i patrzyłem jak lokomotywka po bocznym

• "Podlaśko". Odkrywamy zakamarki Podlasia i Suwalszczyzny

Podlasie i Suwalszczyznę. ? Jestem Podlasianinem. Sentyment i sympatia do Podlasia wzięły się stąd, że od pewnego czasu nie mam stałej bazy i pomieszkuję sobie w różnych miejscach na świecie. Pewnie stąd wzięło się to podwójne poczucie patriotyzmu lokalnego. Gdy wracam w rodzinne strony, zawsze mówię

• Polska. Suwalszczyzna - polodowcowa kraina

się również u staroobrzędowców w Wodziłkach. Wycieczkę można podzielić na dwa dni: pierwszego zwiedzić północną Suwalszczyznę i odpocząć w Suwalskim Parku Krajobrazowym, drugiego przez Puńsk i Sejny udać się na południe na podbój Wigierskiego Parku Narodowego. Noclegi i posiłki najlepiej planować z uwzględnieniem licznych

• Suwalszczyzna to jest to

Zewsząd widać białą sylwetkę kościoła z dwoma wieżami. To jeden z najbardziej znanych (i najczęściej fotografowanych) widoków na Suwalszczyźnie. Mimo to, kiedy w czerwcowy poranek szłam ze Starego Folwarku do Cimochowizny, jego nagłe pojawienie się między drzewami albo za zakrętem zaskakiwało mnie

• Polska na weekend: Suwalszczyzna - rzuć przewodniki i podziwiaj piękno natury

, ponieważ są zasypane i brak do nich dostępu. Chcąc przetestować nasze auto na leśnych duktach, zjechaliśmy na znany szlak biegnący przez Wigierski Park Narodowy do Bryzgla i dalej na południe. Dzięki niemu objechaliśmy największe jezioro Suwalszczyzny i przy okazji obejrzeliśmy (z okien samochodu) ostępy Puszczy