Niemal 2/3 Polaków kupuje chałwę - na co klienci zwracają uwagę przy sklepowych półkach?

Po chałwę sięga regularnie ponad 63 proc. polskich konsumentów - wynika z najnowszego badania Omnibus dla marki Unitop1. Sprzedaż w tej kategorii utrzymuje się na stałym poziomie, mimo niepewnej sytuacji rynkowej np. w obliczu COVID-19. Jednak, dlaczego Polacy decydują się na zakup chałwy? Jakie cechy produktu są dla nich istotne przy podjęciu decyzji przy sklepowej półce? Komentuje Svetlana Vnucko, Marketing Director w firmie Unitop Sp. z o.o.

Kim jest konsument chałwy?

W ubiegłym roku chałwa znalazła się w koszyku zakupowym ponad 63 proc. konsumentów i statystyka ta nie ulega zmianom w porównaniu do 2019 r. W młodszej grupie wiekowej (18 – 34 lat) co druga osoba sięga po chałwę przynajmniej raz na jakiś czas, w grupie 45+ to już będzie 2 z 3 osób. Chałwa to produkt nieznacznie częściej kupowany przez kobiety niż przez mężczyzn, wielkość miejscowości nie ma większego znaczenia.

Dlaczego konsumenci sięgają po chałwę?

Trendy konsumencie nieustannie się zmieniają, co możemy zaobserwować, analizując tzw. drivery zakupów w ciągu ostatnich lat. Konsumenci największą uwagę przywiązują do smaku chałwy – taką odpowiedzieć na pytanie: „Które z poniższych czynników bierzesz pod uwagę, podejmując decyzję o zakupie chałwy?" wskazało 53 proc. ankietowanych. Wciąż niezwykle istotna jest również cena produktu (42 proc. wskazań), jakość (34 proc.) oraz skład (29 proc.). Niemal 1/4 badanych kupuje asortyment dostępny w miejscu, gdzie zazwyczaj dokonuje zakupów, natomiast co piąty badany wybiera chałwę, która w składzie nie zawiera oleju palmowego.

W porównaniu do ubiegłorocznego badania widoczne jest przesunięcie nacisku, jaki konsumenci kładą na smak, skład, naturalność produktu oraz jego dostępność w miejscach, gdzie regularnie dokonują zakupów. Dlatego cieszymy się, że nasze produkty są wciąż wybierane przez konsumentów, którzy doceniają je m.in. ze względu na wysoką jakość i prosty skład. Chałwa Unitop jest wyrabiana ręcznie, co jest znakiem najwyższej jakości dla konsumentów. Do jej produkcji wykorzystujemy miazgę z dokładnie wyselekcjonowanych ziaren sezamu, które gwarantują odpowiednią barwę produktu. Ponadto przy jej wytwarzaniu nie stosujemy oleju palmowego. – komentuje Svetlana Vnucko, Marketing Director w firmie Unitop Sp. z o.o.

Nowości od Unitop w kategorii chałwy

Blisko 90% respondentów deklaruję, że główna okazja zakupu chałwy, to zakup produktu dla swoich bliskich i członków rodziny. Dlatego forma podania do dzielenia się jest tak ważna w ofercie handlowej. W ostatnim czasie asortyment marki Unitop w kategorii chałwy został rozszerzony o nowe propozycje. W rozbudowanej ofercie znalazły się torcik chałwowy z pistacjami (400 g), który dzięki wyjątkowemu, estetycznemu opakowaniu doskonale sprawdzi się jako upominek lub słodka przekąska podczas spotkań w gronie przyjaciół czy rodziny. Myśląc o młodszych miłośnikach chałwy, oferta poszerzyła się również o dwa warianty smakowe batonów chałwowych – z dodatkiem pistacji oraz o smaku słonego karmelu. Więcej szczegółów www.unitop.com.pl

Semifreddo chałwowe:

  • 3 białka (jajka L), w temperaturze pokojowej
  • 150 g chałwy waniliowej Unitop
  • 85 g szklanki cukru
  • 180 g śmietany 36 proc., schłodzonej, z kartonika (nie z kubeczka)
  • Skórka z 1 cytryny
  • Szczypta gruboziarnistej soli
  • Sezamki Amki TO GO i chałwa waniliowa Unitop do dekoracji

Keksówkę (22-24 cm) wyłożyć folią spożywczą – zarówno spód, jak i boki. Białka ubić z cukrem na puszystą, lśniącą bezę, aż cukier całkowicie się rozpuści. W innej misce ubić śmietankę ze skórką z cytryny na puszysty krem. Do ubitej śmietanki dodać bezę (na 3 razy), wymieszać delikatnie (ale w miarę szybko) do połączenia, dodać pokruszoną chałwę (150 g) i delikatnie wymieszać. Przełożyć masę do foremki i mrozić minimum 5 godzin. Serwować semifreddo posypane chałwą, sezamkami i szczyptą soli.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.