Choć aplikacja Too Good To Go na co dzień pomaga walczyć z marnowaniem żywności, od dziś uruchamia tymczasową opcję zakupu paczki #WeCare w regularnej cenie, aby pomóc lokalom przetrwać ten trudny okres. Posiłki będą składać się ze zwykłych pozycji w menu, nie tylko z nadwyżek, które inaczej musiałyby wylądować w koszu. W ten sposób miejsca, szczególnie te, które nie współpracują z firmami dowożącymi jedzenie, mają możliwość sprzedaży na wynos, co pozwoli im przejść przez niepewny czas.
Jak to działa?
Posiłki w ramach akcji #WeCare będą dostępne wyłącznie na wynos, tylko do momentu aż restrykcje nałożone przez rząd zostaną zdjęte. Gdy tylko sytuacja się ustabilizuje, wszystko wróci do normy i aplikacja wraz z użytkownikami ponownie skupi się na walce z marnowaniem. Okno odbioru posiłków #WeCare także będzie ograniczone, aby zminimalizować liczbę osób spotykających się w danym miejscu, w jednym czasie. Użytkownicy również będą musieli pokazać potwierdzenie podczas odbioru, nie będzie jednak możliwe nałożenie jedzenia do własnych pojemników. Misją Too Good To Go nadal pozostaje walka z marnowaniem jedzenia, ale bez partnerów walka ta nie będzie możliwa. Dlatego inicjatywa #WeCare to tymczasowe rozwiązanie, które pomoże przetrwać walczącym z Too Good To Go, lokalnym biznesom.
Chcemy wspierać naszych Partnerów, na dobre i na złe. W obecnej sytuacji, wiele miejsc znajduje się w trudnym położeniu, dlatego uruchamiamy tymczasowe rozwiązanie, aby pomóc im utrzymać się na powierzchni. Mamy nadzieję, że w ten sposób dołożymy swoją cegiełkę do wsparcia lokalnych przedsiębiorców w tym trudnym czasie, by móc później wrócić do wspólnej walki z marnowaniem. - Powiedziała Karolina Woźniak, PR Managerka Too Good To Go w Polsce.
Obecny kryzys pokazuje, jak potrafimy się jednoczyć i organizować. Między innymi na Facebooku powstała grupa Widzialna Ręka, na której apel odpowiedziało Too Good To Go, wspierając Dom dla
bezdomnych przy ul. Gniewkowskiej w Warszawie, fundując posiłki od partnera Too Good To Go Vega Warszawa. - dodaje Woźniak.
Aby przyłączyć się do akcji #WeCare jako właściciel punktu gastronomicznego, wystarczy odwiedzić stronę: https://toogoodtogo.pl/pl/business.
Jednocześnie partnerzy Too Good To Go mogą nadal kontynuować walkę z marnowaniem jedzenia, udostępniając paczki-niespodzianki z nadwyżkową żywnością, która nie sprzedała się danego dnia.
Lista pierwszych partnerów akcji #WeCare w Warszawie, Krakowie, Trójmieście i Szczecinie:
Camino
Fog House
MACADAMIA
Tu Piekarnik
Ou Sushi
Kawiarnia INDIVIDUAL
Piekarnia Toruńska
SL Food
Morze Kawy
Trzy Kawki
SMAKER
Dobro dobro Żelazna
Bonjour Cava ? Piłsudskiego
Urban Coffee Świętego Wawrzyńca 3
Cafe Berlin
Cake Today
Boka coffee bar
WypiekAna
DUCHA66
Krzesak
Lisia Kita Stokłosy
Lisia Kita Wilanowska
Królicza nora cafe
Śmietankowe cafe
Leniwiec
Vega
kawiarnia nowomiejska
Miau Grau
Bez słowa
Villa Sushi
Capuccino Cafe Sopot
Sopocki Młyn
Pan Kotowski
U Babeczki
Międzyborska 8
Nowa Pączkarnia
Pożyteczna
NovaBio
Bistro Fabryczna
Nowa Prowincja
Pycha Micha Kraków
El Karnak
Makaronia
Massolit
Pierogarnia u Aniołów 11 Listopada
Art Sushi
77 Sushi
Restauracja J:
Loco Mexicano
Kaliska 20
Chulo
The Cold Pressed Juices
77 Sushi Sienna
Waniliowa
Detox Bar Cold Pressed Juices
Frykasy Rarytasy
Owoc ma Moc
Herbaciarnia Wilaboba
Boska Cukiernia Rzemieślnicza
Początek
Muus
Asfalt coffee
Cofeina
Mango Vegan - Koszyki
Mango Vegan - Żelazna
O Too Good To Go
Too Good To Go zrzesza użytkowników we wspólnej walce z marnowaniem żywności, łącząc klientów z miejscami, w których zostało nadwyżkowe jedzenie. Aplikacja wystartowała w Danii w 2016 roku i od tamtej pory zyskała ponad 21 milionów użytkowników w 15 krajach. Wśród partnerów Too Good To Go w Europie są m.in.: Carrefour, Paul, Costa, czy sieć hoteli Accor i Scandic. W Polsce z Too Good To Go współpracują takie miejsca, jak: Starbucks, Pizza Hut, A. Blikle, North Fish, Massolit, 77 Sushi, Natura Cold Press, MOD Donuts i wiele innych.
Misją Too Good To Go jest inspirowanie społeczeństwa i udostępnienie narzędzi do walki z marnowaniem jedzenia poprzez budowanie Ruchu Przeciw Marnowaniu Jedzenia, stworzonego, by wywrzeć wpływ na czterech płaszczyznach: Gospodarstw domowych, Przedsiębiorstw, Edukacji i Polityki.
Too Good To Go należy do grona B Corp, społeczności około 2600 certyfikowanych firm z różnych branż, stawiających pozytywny wpływ na świat ponad zyski. W tym gronie znajdują się takie znane marki jak Patagonia, Ben & Jerry's czy Alpro. Obecnie certyfikat B Corp posiada tylko 500 firm w Europie.
Globalną CEO jest Mette Lykke, która wcześniej współtworzyła Endomondo.