WeCare: Akcja Too Good To Go wspierająca lokalne firmy w kryzysie

Wydarzenia ostatnich tygodni sprawiły, że wiele krajów na świecie znalazło się w niezwykle trudnym położeniu. Sytuacja szczególnie mocno odbija się na branży gastronomicznej, gdzie z powodu ograniczeń wynikających ze zmiany prowadzenia działalności na tylko na wynos, wiele lokali straciło źródło dochodu z dnia na dzień. By pomóc lokalnym przedsiębiorcom Too Good To Go wprowadziło tymczasowe rozwiązanie non-profit, które pozwala użytkownikom zamówić jedzenie w pełnej cenie na wynos - cały dochód ze sprzedaży powędruje prosto do partnerów. Paczki w ramach inicjatywy #WeCare są już dostępne w aplikacji.

Choć aplikacja Too Good To Go na co dzień pomaga walczyć z marnowaniem żywności, od dziś uruchamia tymczasową opcję zakupu paczki #WeCare w regularnej cenie, aby pomóc lokalom przetrwać ten trudny okres. Posiłki będą składać się ze zwykłych pozycji w menu, nie tylko z nadwyżek, które inaczej musiałyby wylądować w koszu. W ten sposób miejsca, szczególnie te, które nie współpracują z firmami dowożącymi jedzenie, mają możliwość sprzedaży na wynos, co pozwoli im przejść przez niepewny czas.

Jak to działa?

Posiłki w ramach akcji #WeCare będą dostępne wyłącznie na wynos, tylko do momentu aż restrykcje nałożone przez rząd zostaną zdjęte. Gdy tylko sytuacja się ustabilizuje, wszystko wróci do normy i aplikacja wraz z użytkownikami ponownie skupi się na walce z marnowaniem. Okno odbioru posiłków #WeCare także będzie ograniczone, aby zminimalizować liczbę osób spotykających się w danym miejscu, w jednym czasie. Użytkownicy również będą musieli pokazać potwierdzenie podczas odbioru, nie będzie jednak możliwe nałożenie jedzenia do własnych pojemników. Misją Too Good To Go nadal pozostaje walka z marnowaniem jedzenia, ale bez partnerów walka ta nie będzie możliwa. Dlatego inicjatywa #WeCare to tymczasowe rozwiązanie, które pomoże przetrwać walczącym z Too Good To Go, lokalnym biznesom.

Chcemy wspierać naszych Partnerów, na dobre i na złe. W obecnej sytuacji, wiele miejsc znajduje się w trudnym położeniu, dlatego uruchamiamy tymczasowe rozwiązanie, aby pomóc im utrzymać się na powierzchni. Mamy nadzieję, że w ten sposób dołożymy swoją cegiełkę do wsparcia lokalnych przedsiębiorców w tym trudnym czasie, by móc później wrócić do wspólnej walki z marnowaniem. - Powiedziała Karolina Woźniak, PR Managerka Too Good To Go w Polsce.

Obecny kryzys pokazuje, jak potrafimy się jednoczyć i organizować. Między innymi na Facebooku powstała grupa Widzialna Ręka, na której apel odpowiedziało Too Good To Go, wspierając Dom dla

bezdomnych przy ul. Gniewkowskiej w Warszawie, fundując posiłki od partnera Too Good To Go Vega Warszawa. - dodaje Woźniak.

Aby przyłączyć się do akcji #WeCare jako właściciel punktu gastronomicznego, wystarczy odwiedzić stronę: https://toogoodtogo.pl/pl/business.

Jednocześnie partnerzy Too Good To Go mogą nadal kontynuować walkę z marnowaniem jedzenia, udostępniając paczki-niespodzianki z nadwyżkową żywnością, która nie sprzedała się danego dnia.

Lista pierwszych partnerów akcji #WeCare w Warszawie, Krakowie, Trójmieście i Szczecinie:

Camino

Fog House

MACADAMIA

Tu Piekarnik

Ou Sushi

Kawiarnia INDIVIDUAL

Piekarnia Toruńska

SL Food

Morze Kawy

Trzy Kawki

SMAKER

Dobro dobro Żelazna

Bonjour Cava ? Piłsudskiego

Urban Coffee Świętego Wawrzyńca 3

Cafe Berlin

Cake Today

Boka coffee bar

WypiekAna

DUCHA66

Krzesak

Lisia Kita Stokłosy

Lisia Kita Wilanowska

Królicza nora cafe

Śmietankowe cafe

Leniwiec

Vega

kawiarnia nowomiejska

Miau Grau

Bez słowa

Villa Sushi

Capuccino Cafe Sopot

Sopocki Młyn

Pan Kotowski

U Babeczki

Międzyborska 8

Nowa Pączkarnia

Pożyteczna

NovaBio

Bistro Fabryczna

Nowa Prowincja

Pycha Micha Kraków

El Karnak

Makaronia

Massolit

Pierogarnia u Aniołów 11 Listopada

Art Sushi

77 Sushi

Restauracja J:

Loco Mexicano

Kaliska 20

Chulo

The Cold Pressed Juices

77 Sushi Sienna

Waniliowa

Detox Bar Cold Pressed Juices

Frykasy Rarytasy

Owoc ma Moc

Herbaciarnia Wilaboba

Boska Cukiernia Rzemieślnicza

Początek

Muus

Asfalt coffee

Cofeina

Mango Vegan - Koszyki

Mango Vegan - Żelazna

O Too Good To Go

Too Good To Go zrzesza użytkowników we wspólnej walce z marnowaniem żywności, łącząc klientów z miejscami, w których zostało nadwyżkowe jedzenie. Aplikacja wystartowała w Danii w 2016 roku i od tamtej pory zyskała ponad 21 milionów użytkowników w 15 krajach. Wśród partnerów Too Good To Go w Europie są m.in.: Carrefour, Paul, Costa, czy sieć hoteli Accor i Scandic. W Polsce z Too Good To Go współpracują takie miejsca, jak: Starbucks, Pizza Hut, A. Blikle, North Fish, Massolit, 77 Sushi, Natura Cold Press, MOD Donuts i wiele innych.

Misją Too Good To Go jest inspirowanie społeczeństwa i udostępnienie narzędzi do walki z marnowaniem jedzenia poprzez budowanie Ruchu Przeciw Marnowaniu Jedzenia, stworzonego, by wywrzeć wpływ na czterech płaszczyznach: Gospodarstw domowych, Przedsiębiorstw, Edukacji i Polityki.

Too Good To Go należy do grona B Corp, społeczności około 2600 certyfikowanych firm z różnych branż, stawiających pozytywny wpływ na świat ponad zyski. W tym gronie znajdują się takie znane marki jak Patagonia, Ben & Jerry's czy Alpro. Obecnie certyfikat B Corp posiada tylko 500 firm w Europie.

Globalną CEO jest Mette Lykke, która wcześniej współtworzyła Endomondo.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.